آرگان؛ روغنی پرطرفدار و دوست داشتنی

روغن آرگان از کجا می آید؟

شاید صحنه درختی که تعداد قابل توجهی بز در بالای آن مشغول خوردن میوه باشند تصویر جالب و منحصر به فردی باشد. این اتفاق در مراکش و در بالای درختان آرگان امری عادی است.

درخت آرگان

 

بزها میوه درختان آرگان را می خورند و هسته آن را دفع می کنند. در مرحله بعد انسان ها وارد عمل شده و روغن را از هسته های بازمانده تهیه می کنند.

 

میوه درخت آرگان

روغنی شگفت انگیز با خواصی قابل توجه

روغن آرگان سرشار از ویتامین E ، اسیدهای چرب غیراشباع ، آنتی اکسیدان و مواد مغذی متنوع و محصولی کاربردی درآشپزی و آرایشی و تولیدات دارویی است. 

خواص روغن آرگان بر پوست

باعث شادابی و عدم خشکی پوست می شود. پیری پوست شامل چین و چروک و افتادگی را به تاخیر می اندازد. ضد جوش و آکنه و همچنین در درمان برخی بیماری های پوستی کمک کننده است. به دلیل وجود ویتامین ها A و E ضد التهاب بوده و رطوبت  قابل قبولی را برای پوست فراهم می کند.

خواص آرگان بر پوست

 

خواص روغن آرگان بر مو

مو را نرم و درخشان می کند. امروزه شامپوهای بسیاری در بازار موجود است که حاوی روغن آرگان می باشد. موخوره را از بین می برد و باعث ضخیم تر شدن مو می شود.

همچنین برای درمان شوره سر موثر است و موهای آسیب دیده را ترمیم می کندو باعث آب رسانی مو می شود.

خواص آرگان بر مو

 

خواص آن بر اندام های دیگر

به سلامت قلب کمک می کند.مصرف مداوم روغن آرگان، کاهش سطح کلسترول و افزایش سطح آنتی اکسیدان ها را به همراه دارد.

دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. سوهاضمه را برطرف می کند.

استفاده از آن، کاهش اثرات مخرب رادیکال های آزاد را در پی دارد.

 

چگونه روغن اصل را تشخیص دهیم؟

شاید اولین چیزی که جلب توجه می کند ، قیمت آن است. به دلیل آنکه تهیه این روغن با زحمات زیادی همراه است ، نمی تواند محصول ارزانی باشد.

مورد دیگر بوی آن است. روغن های گیاهی هر بویی که بدهند سریع جذب پوست می شوند و احتمالا عطر آنها سریع از بین می رود ، پس اگر بوی محصول شما بیش از حد ماندگار است باید به اصالت آن شک کرد.

چون به نور حساس است ، معمولا در بطری های تیره به فروش می رسد ، اگر غیر از این باشد ، قابل اطمینان نخواهد بود.رنگ این روغن طلایی روشن است.

روغن آرگان اصل

 

مضرات روغن آرگان

احتمال می رود در صورت استفاده بیش از حد از آن باعث تاثیرات سو در بدن شود اما به طور مشخص ضرری عنوان نشده است.