عطاری آنلاین

۸۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

بیماری خاموش پاییزی

کم کردن خطر سکته در سالمندان

سلام و عرض ادب امروز با تدابیری در رابطه با فصل پاییز در خدمتتون هستم...

تدابیر فصل پاییز

پاییز فصل بیماریهای سرد است.
غلبه سردی وخشکی (سودا) در پاییز زیاد می‌شود.

 

 

سعی کنید در فصل پائیز از خوراکی های با طبع گرم و تر مانند: مویز، خرما، عسل و زیتون و غذاهای ابگوشتی، بیشتر استفاده کنید خصوصا آبگوشت جوجه محلی و بره.

 

 

تاثیر پاییز در سالمندان چیست و چه تدبیری برای ان باید در نظر گرفت؟

با توجه به فصل پاییز و طبع سرد و خشک آن، این فصل متضاد افراد با مزاج سرشتی سرد و خشک و سالمندان است.


تدابیری که این افراد جهت فرار از بیماری باید در نظر بگیرند به شرح زیر می باشد:
پرهیز های غذایی و امور روزانه کدامند؟

(زیاده روی در جماع، استحمام زیاد ، نوشیدن آب سرد، خوابیدن در مکان سرد، زیاده روی در خوردن غذاهای سرد خصوصا سرد و خشک، ، مثل : گوشت گاو، عدس، ترشیجات، چای سیاه، ته دیگ، نوشابه، غذاهای سودازا همانند: سوسیس، کالباس، نمک زیاد، سرخ کردنی، تخم مرغ، شکلات قند و شکر و استفاده از غذاهای بسته بندی شده و دارای مواد نگهدارنده

 

مصرف غذاهای گرم و تر و کمی تند از قبیل گوشت بره یا جوجه محلی و خوردن سیب درختی انار شیرین خرمالو گلابی و.....


راه جلو گیری از سکته در سالمندان:
متناسب با سردی اول صبح و شب و گرمای ظهر، لباس بپوشند تا از خطر سکته دوری گزینند.
حتی الامکان در این فصل حتی در منزل جوراب پشمی بپوشند.
سالمندان در این فصل میتوانند از انار شیرین همراه با کمی عسل نیز بهره ببرند.

 

 

4 مورد از توصیه های طلایی غذایی کدامند:

1.مصرف غذاهای تر، که با کمی گرمی همراه هستند مانند گوشت بره و بزغاله یک‌ساله در این فصل توصیه می‌شود. یکی از بهترین غذاها در این فصل، شوربا است. شوربا سوپی است که از گوشت مرغ یا جوجه یا دیگر گوشت‌های لطیف با مقداری سبزیجات مانند اسفناج، ماش پوست‌کنده، جو پوست‌کنده و مقداری ادویه‌جات گرم تهیه می‌شود و طبیعت آن گرم و تر است.

 

2. آش ماست که در آن از سبزیها و حبوبات گرم استفاده شده باشد نیز مفید خواهد بود.

3.شربت گلاب و شکر، شربت انار، شربت پونه و دیگر مفرحهای معتدل در پاییز توصیه می‌شود.

4. در فصل پاییز، نوشیدن آب جوش ناشتا در ابتدای صبح، مناسب است.

 

تاثیر خواب و بیداری در پاییز:

در فصل پاییز، باید از خوابیدن در جای سرد پرهیز کرد و در هنگام خواب، مواظب بود که سر در معرض هوای سرد قرار نگیرد. بنابراین پوشاندن سر در هنگام خواب، در بچهها و کسانی که بیشتر در معرض سرماخوردگی و سینوزیت هستند، توصیه می‌شود. همچنین بهتر است که در این فصل، در هنگام خواب پهلوها نیز حتماً پوشانده شوند. اگرچه خوابیدن با شکم پر همیشه منع شدهاست ولی در این فصل، خطرناکتر است تا جلوی صعود بخارات به سر گرفته شود.

پوشش پاییزی چگونه باید باشد؟

به‌طورکلی پاییز، فصل اختلاف در دمای هواست و در آن معمولاً با هوای نسبتاً سرد صبح و گرم ظهر مواجهیم. حکمای طب ایرانی توصیه می‌کنند که در هر دو حالت پوشش مناسب داشته باشیم تا از آسیب تغییر هوا در امان بمانیم.

چرا توصیه میشود ورزش را فراموش نکنیم؟

در فصل پاییز، ورزش و حرکت‌دادن اعضای بدن به میزان معتدل توصیه می‌شود تا بدن را کمی گرم کند و تعادل آن را در برابر سرمای بیرون حفظ نماید.

راز حمام معجزه آسای پاییز

حمام در این فصل نباید با آب بسیارگرم باشد؛ چون آب بسیارگرم، خشککننده بدن و تحریککننده مواد است. آب سرد نیز مسدودکننده منافذ و مانع تبخیر و تحلیل مواد است و هر دوی اینها باعث ایجاد بیماری در این فصل می‌گردند. ریختن آب سرد بر سر(دوش آب سرد) در پاییز، زیان‌بخش است و باعث بروز نزله و زکام می‌شود. بنابراین استفاده از آب ولرم در حمام توصیه می‌شود.

بهترین روش ها برای حل این مشکل:

دمنوش چایمون:

 

دمنوش فوق العاده برای ریه با اثرات اعجاب انگیز چایمون دمنوش_ریه مجرب در عفونت ریه، آسم، سرماخوردگی ها و آنفولانزا، سرفه و
روش مقابله با بیماریهای ویروسی(به طور کلی بیماریهای که منشاء ایجاد آنها از خارج بدن است)در طب اسلامی ایرانی تقریبا مشابه است. مهمترین ارکان این مقابله، تقویت قوه دفاعی (سیستم ایمنی) بدن همچنین بازکردن انسدادها و کمک به دفع و خروج اخلاط فاسد از بدن است. علائم بیماری وقتی شدید و خطرناک می شود، که اخلاط حاصله، در خروجی های بدن مخصوصا ریه تجمع می یابد و باعث اختلال در تنفس و اکسیژن رسانی به خون می شود.

شربت تری تراپیست:

ترکیبات شربت گیاهی تری تراپیست ( مدبر غدیر ) از مواد طبیعی نظیر گل و برگ گیاه سرخارگل ، تخم زنیان ، گلپر، برگ گزنه ، آویشن شیرازی ، اسطوخودوس هندی ، تخم گشنیز ، گل ختمی، عصاره سیر ، تخم خرفه و آب گرم می‌باشد که همگی به مقاومت بدن در برابر ویروس ها کمک می‌کند.

شربت آلرگارد نیاک اصل:

فرآورده‌های گیاهی موجود در این محصول باعث تحریک سیستم ایمنی و بروز اثرات  عصاره سیر می‌تواند در محیط in-vitroضد ویوس از نفوذ و تکثیر ویروس آنفلوانزا در سلول میزبان جلوگیری نماید.

سفوف سعال:

 

سرفه یا سعال را در طب سنتی به یک سری عواملی که در ناحیه سر ایجاد می‌شود نسبت می‌دهند؛ در واقع ترشحاتی است که از ناحیه سر وارد گلو شده، منجر به سرفه‌هایی خشک می‌شود. سفوف نیز در ادبیات فارسی به معنای داروی خشک شده،که بر روی زبان می‌ریزند گفته می‌شود.

عرق پونه:

 

در بین گیاهان دارویی گیاهی به اسم گیاه پونه از خانواده نعناع وجود دارد که ترکیبات شیمیایی آن مشابه با گیاه نعناع می باشد که دارای مقدار فراوانی اسانس روغنی منتول می باشد. پونه گیاهی است که اغلب هنگام سرماخوردگی مصرف می گردد.

پودر زنجبیل:

زنجبیل دارای سابقه بسیار طولانی در استفاده در اشکال مختلف طب سنتی است. از این ماده برای کمک به هضم ، کاهش تهوع و کمک به مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده شده است. 

نکات مهم:

اگر در فصل پاییز اصلاح تغذیه نشود بیماریهایی چون افسردگی خارش پوست اگزما پسوریازیس بیماریهای تنفسی آلرژی عطسه سرفه خونریزی بینی وسواس ، سیاتیک ،ایجاد خواهد شد.

انجام حجامت پاییزه باتوجه به درنظر گرفتن شرایط فرد توصیه میگردد.
همچنین ماساژ پوست با روغن کنجد و زیتون و روغن سیاهدانه و مرطوب نگهداشتن پوست ، استفاده از بو کردن عطرهای گرم مثل نسترن، یاس و... نیز توصیه میشود.

 

 

تغذیه پاییزی:

این خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های رطوبت‌بخش هم بطور عام برای فصل پاییز مناسب هستند و هم در حالات غلبه خشکی و سوءمزاج سوداوی سودمند می‌باشند:

- سوپ جو همراه با هویج و کدو و کاهوی خردشده
- شوربای جوجه‌مرغ
- خورش کدو
- خورش بامیه
- خورش سیب
- خورش قیمه‌بادام
- حریره بادام
- شیره بادام
- آب هویج پوره‌دار
- آب سیب شیرین پوره‌دار
- فرنی رقیق (ترجیحاً با آرد برنج)
- شیربرنج رقیق
- برگه هلو
- برگه زردآلو
- انگور رسیده

در این فصل باید بدن رو تا جای ممکن از باد پوشوند چرا که باد پاییز موجب افزایش سودا و مزاج سرد و خشک خواهد شد

امام علی علیه السلام فرموده در پاییز خودتون رو از باد بپوشونید چون با بدنتون آن کاری میکنه که با درخت ها میکنه. یعنی بدن بیمار و بی نشاط میشه مثل درخت ها که خشک و بی برگ میشند

پس باید شیشه خودرو بالا باشه و ترجیحا از موتور استفاده نکنیم. برای موتور هم بهتره کلاه ایمنی زد و یقه و آستین بسته باشه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین میرزایی

نبات و درد دل هایش

خواص نبات فقط رفع دل درد نیست...

 

نبات را می‌توان نوعی قند تعریف کرد که از نیشکر تهیه می‌شود. نبات نوعی شیرینی بسیار قدیمی است که توسط ایرانی‌ها و هندی‌ها مصرف می‌شده است. در حال حاضر نبات را در ایران سنبل شادی می‌دانند و در مراسم‌های مختلفی همچون جشن عقد و ازدواج از آن برای تزئین سفره عقد یا هفت سین استفاده می‌کنند. نبات را معمولا به یک نوشیدنی داغ مانند انواع چای مصرف می‌کنند. نبات داغ نیز اصطلاحی است که به ترکیب نبات و آب داغ گفته می‌شود و برای درمان مشکلاتی چون دل درد و نفخ شکم کاربرد دارد. از لحاظ تب سنتی نبات طبعی گرم دارد و برای رفع سردی مزاج می‌توان از آن بهره برد.

خواص نبات سفید و انواع آن

نبات نوعی قند است که از نیشکر به دست می آید که طی یک مکانیزم فیزیکی تابع زمان و دما، متبلور شده و به صورت کریستال های زیبا شکل می گیرد. نبات خواص فراوانی برای درمان بیماری ها دارد و دارای طبع گرمی می باشد که استفاده از آن در درمان سردی مزاج موثر است.

انواع مختلف نبات سفید

شاخه نبات

بلورهای نبات را به دور یک نخ از جنس پنبه تهیه می‌کنند و به آن شاخه نبات می‌گویند.

نبات چوبی

همانند شاخه نبات تهیه می‌شود با این تفاوت که این بار بلورها به دور یک چوب تشکیل می‌شود. نبات‌های چوبی را می‌توان جز بهداشتی‌ترین نبات‌ها دانست چرا که قابلیت جوشاندن چوب‌ها قبل از مصرف وجود دارد. به ندرت می‌توان این ویژگی را در نبات‌هایی که با نی‌های پلاستیکی ساخته شده‌اند پیدا کرد زیرا این نی‌های پلاستیکی علاوه بر غیر بهداشتی بودن می‌توانند سرطان زا نیز باشند.

نبات دندانه

نبات دندانه یا نگین نبات با قابلیت شکنندگی بالایی که دارد برای مصرف بسیار راحت و مناسب است. نیازی به خرد کردن یا شکستن آن ندارید و کاملا اماده برای مصرف هستند. همچنین این نبات از لحاظ اقتصادی نیز کاملا مقرون به صرف است.

نبات مخلوط

این نوع نبات اغلب به شکلی نامنظم در کف و جداره پاتیل‌ها درست می‌شود و به همین علت به صورت فله‌ای روانه بازار می‌شود. تخته شدن این نبات بر اثر غلظت زیاد شیره در کف پاتیل‌ها است.

پرده نبات

نباتی که بر روی پاتیل‌ها تشکیل می‌شود و نازک و ترتر از نبات‌های دیگر است. این نبات تفاوت چندانی با نبات شاخه‌ای یا چوبی ندارد.

پودر نبات

پودر نبات همانطور که از نامش پیداست از خرده‌های نبات تشکیل می‌شود اما نسبت به شکر بزرگ‌تر هستند و به راحتی حل می‌شوند.

 

موارد مصرف نبات:

از نبات برای تزیین سفره های عقد و هفت سین و برای شیرین کردن چای و نوشیدنی های گیاهی استفاده می شود.

از پرمصرف ترین نبات ها ، نبات چوبی و نبات شاخه هستند که انواع طعم دار آنها در بازار وجود دارد . نبات دارچینی، نعنایی، زعفرانی، زیره، لیمویی، آویشن و... از این محصولات هستند که مصرف آن با یک فنجان چای گرم بسیار دلپذیر است.

نبات طعم و مزه بهتری در مقایسه با قند و شکر دارد، بنابراین می توانید به جای مصرف قند و شکر همراه چای از شاخه نبات هایی که شکنندگی بالایی دارند و به راحتی خرد و آب می شوند ، استفاده کنید.

برای شیرین کردن شربت می توانید از پودر نبات استفاده نمایید.

 

نبات سوخته چیست؟

شما همچنین می‌توانید با حرارت دادن قند و نبات ماهیت دیگری به این ماده ببخشید. با حرارت دادن قند و شکر، رنگ آن به قهوه‌ای تغییر می‌کند. در اصطلاح به این ماده حرارت داده شده، کارامل گفته می‌شود که در تهیه بسیاری از شیرینی‌ها و دسرها یا حتی نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه کاربرد دارد. کارامل نه تنها از لحاظ رنگ بلکه از لحاظ شکل و مزه نیز با شکر تفاوت دارد.
نبات سوخته اصطلاحی است که به نبات حرارت داده شده می‌گویند. پس از این عمل رنگ نبات به قهوه
ای تغییر پیدا کرده و طعمی بین تلخ و شیرین پیدا می‌کند. یکی از مهمترین مزیت‌های نبات سوخته مصرف آن در کودکان دچار اسهال است.

خواص درمانی نبات سفید

درمان اسهال :

نبات از ساکارز تشکیل شده و دارای خاصیت ضد نفخ و ملین بالایی است. نبات در مقایسه با قند طبع گرم تری دارد . اگر نبات را روی حرارت قرار دهید تبدیل به ماده ای قهوه ای مایل به مشکی شده که طعم بسیار تلخی دارد و دارویی موثر برای درمان اسهال محسوب می شود.

خواص نبات سفید برای درمان سرفه:

مکیدن یک تکه نبات سبب قطع شدن سرفه و برطرف شدن خشونت صوت و سینه و درد آن می شود.

درمان سرفه

درمان سرفه با استفاده از نبات

نبات سفید برای کاهش خستگی و خواب آلودگی با نبات:

مصرف نبات با چای هنگام رانندگی سبب رفع خواب آلودگی و خستگی می شود پس بهتر است کسانی که در شب رانندگی می کنند یک فنجان چای نبات بنوشند. همچنین نبات زعفرانی جهت رفع خستگی های مفرط جسمی و فکری ناشی از کار و فعالیت جنسی زیاد بسیار موثر است.

نبات سفید برای تقویت حافظه:

مصرف آب جوش نبات یا چای نبات برای افراد کهن سال که دچار کم حواسی شده اند مفید است . این نوشیدنی داغ به تقویت حافظه کمک فراوانی می کند.

نبات برای کاهش درد:

مصرف نبات موجب کاهش و تسکین درد معده و همچنین درد ناشی از انقباض ماهیچه ها می شود.نبات داغ برای کاهش درد کمر، تسکین درد پشت، بهبود پا درد و رفع درد های ناحیه شکم بسیار مفید و موثر است.

نبات برای افزایش انرژی و نشاط با نبات:

نبات نشاط آور و بسیار مقوی است بنابراین بهتر است برای افزایش انرژی و نشاط چای با نبات مصرف کنید.

 

 

استفاده از نبات سفید برای افزایش انرژی و نشاط

نبات برای درمان دل درد:

از گذشته تا کنون از انبات را برای درمان دل درد استفاده میشد . مصرف نبات داغ سبب بهتر شدن دل درد و کمر درد های ماهیانه خانم ها می شود بنابراین خانم هایی که در دوران قاعدگی دل درد و کمردرد دارند بهتر است یک نبات داغ بخورند.

نبات برای جلوگیری از جاری شدن آب دهان با نبات سفید:

مصرف نبات از جاری شدن آب دهان جلوگیری می کند. افرادی که هنگام خواب آب دهن آن ها جاری می شود بهتر است نبات را در چای یا آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری حل کنند و بنوشند.

رفع بلغم:

جهت رفع بلغم پیشنهاد می شود مرتب نبات ، چای نبات ، قهوه و نبات ، آب جوش نبات و نبات داغ مصرف کنید زیرا بلغم موجب ابتلا به نقرس ، فلج شدن قسمتی از بدن ، پیسی و لقوه و رعشه می شود.

 

رفع ترشی دهان با نبات سفید:

برخی از افراد در ساعات کاریشان به مواد غذایی دسترسی آسانی ندارند و مجبورند ساعت ها بدون مصرف هیچ مواد غذایی شدیدا کار کنند. بخش سلامت نمناک توصیه می کند این افراد بهتر است برای رفع ترش شدن دهان و جلو گیری از بوی بد یا مزه بد دهان از نبات بصورت نبات داغ ، چای نبات ، تکه های کوچک نبات استفاده نمایند.

خواص دیگر نبات سفید

 

مصرف نبات سفیدی ، نرمی و سردی پوست بدن را از بین می برد.

با مصرف نبات با هر ماده دیگری مانند چای، شیر، آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری نشاط و آرامش را برای خود به ارمغان آورید.

مصرف نبات برای درمان تنگی نفس ، تپش قلب مفید است.

 آیا چای نبات چاق کننده است؟

بعد از تحقیقات به عمل امده در آمریکا به این نتیجه رسیدند که خوردن آب نبات نه باعث چاقی می شود و نه باعث مرگ. دوستداران آب نبات می توانند مانند کودکان با خیال راحت آب نبات بخورند.

 

رژیم غذایی معمولا باعث می شود افراد عصبی و بی حوصله شوند ولی خوردن آب نبات در رژیم باعث خرسندی و نشاط در روحیه فرد می شود. چون نبات خیلی سریع جذب عضلات بدن می شود بنابراین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و این برای کسانی که می خواهند لاغر شوند مفید است.

 

 آیا نبات برای سرماخوردگی بد است؟

نبات می تواند جایگزین داروهای سرماخوردگی شود چون خاصیت نرم کردن گلو و خارج کردن خلط پشت سینه را دارد؛ پس سرفه را در افراد مبتلا به سرماخوردگی کاهش می دهد.

 

هنگامی که کودکتان به سرماخوردگی مبتلا شود به جای داروهای شیمیایی از شیر نبات بهره ببرید چون عوارض جانبی برای فرزند شما ندارد و بسیار مفید است.

مضرات مصرف نبات

هشدار در مورد مصرف بیش از حد نبات

* افراد نباید بیش از مقدار معمول از نبات ها استفاده کنند، زیرا مصرف بیش از حد هر ماده ای برای بدن زیان آور است. حتی اگر آن ماده ویتامین باشد.

 

* پس مصرف قند و شکر و نبات هم به میزان زیاد مضر است و تفاوتی بین آن ها وجود ندارد به خصوص در کسانی که مشکل افزایش قندخون دارند.

 

* مصرف قند، شکر و نبات هم به میزان زیاد مضر است و برای افرادی که مشکل افزایش قندخون دارند، توصیه نمی شود. نبات به علت رطوبت بسیار اندک، بافت سخت تری از قند داشته و شیرین تر است بنابراین برای افراد چاق و دیابتی منع مصرف دارد.

 

* هرگز نبات زرد نخرید!

اکثر نبات هایی که به رنگ زرد یا زعفرانی در بازار موجود هستند با جوهر زعفران رنگ می شوند که ماده ای بسیار خطرناک و سرطان زا است. مصرف این ماده بیماری هایی از قبیل بیش فعالی در کودکان، معضلات گوارشی و آسمی، تومورهای تیروئیدی، تشدید میگرن، تاری دید، حساسیت ها و مشکلات پوستی نظیر پورپورا به همراه خواهد داشت.

 

اگر علاقه به مصرف نبات زعفرانی دارید، مطمئن شوید که نبات را از کارگاه معتبر تهیه می کنید و رنگ نبات ناشی از خود زعفران است نه جوهر زعفران. گاهی حتی بر روی نبات پرهای زعفران نیز دیده می شود اما نباید فریب این موضوع را بخورید و تصور کنید که این نبات با خود زعفران رنگ شده است. متخصصان توصیه می کنند از نبات سفید برای مصارف روزانه استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین میرزایی

پیاز و درمان درد ناباروری

پیاز پودری

آیا می‌دانید رمز خوشمزه و دلچسب شدن غذاهای رستوران در چیست؟! بله پودر پیاز یکی از چاشنی ها و طعم دهنده های اصلی در آشپزی است که به جرات می توان گفت بدون آن آشپزی غیر ممکن است. پیاز از قدیم بصورت خام و در غذا استفاده می‌شده و کمتر کسی است که از خاصیت و طعم دهندگی آن اطلاع نداشته باشد.

پیاز انواع مختلفی دارد که معمولا از پیاز سفید در تهیه خورشت و غذا و پودر پیاز استفاده می شود. پیاز خام  مقداری تند و تیز است بنابراین می توان از پودر آن در غذا استفاده کرد و از همان خاصیت آن بهره برد.

موارد مصرف پودر پیاز :

پیاز را می توان بصورت تازه و خام و یا پودر شده استفاده کرد. طبع پیاز گرم و خشک است و طعم و لعاب خاصی به غذا می دهد. از پودر پیاز در تهیه انواع غذاهای ایرانی و بین المللی و فست فودها استفاده می‌شود و عطر فوق العاده‌ای به غذا می‌دهد که حتی خود پیاز نمی‌تواند غذا را تا این حد خوش طعم کند. طعم جذاب انواع سوسیس و کالباس، انواع کنسروها، چیپس‌ها و پفک‌ها بخاطر همین پودر پیاز است.

خواص درمانی پیاز چیست؟

پیاز خواص درمانی و مصرفی زیادی دارد. طبع این گیاه گرم و خشک است. پیاز ادرار آور،مفید برای رفع گاز معده، رفع کننده دردهای عصبی، محرک قلب، باکتری کش، تقویت‌کننده و نرم کننده سینه، خرد کننده سنگ کلیه، ملین، محکم کننده لثه ها، تسکین درد دندان‌ها و استخوان‌ها، معالج عفونت های مجاری تنفسی از قبیل ورم گلو، برونشیت، گریپ و آسم، دفع سموم بدن، محرک قلب، باکتری کش، درمان سنگینی گوش، پیشگیری از بیماری های قلبی( پیاز قرمز)، تقویت استخوان ها، ضد سرطان، خون ساز، ضد درد می باشد.

کاربرد پودر پیاز

پودرپیاز همانند پودر سیر یا موسیر خشک آسیاب شده نوعی ادویه طعم‌دهنده است. این ادویه خوش عطر برای آماده‌سازی پیاز داغ برای طبخ آش یا برخی غذاهای دیگر بسیار مناسب است. هم‌چنین این پودر یک طعم‌دهنده عالی برای غذا است. با توجه به ماندگاری و عطر آن برای دادن طعم نهایی به غذا بسیار مناسب است. بهتر است در مراحل نهایی پخت به آن اضافه گردد. این نوع ادویه‌ای در خوراکی‌هایی مانند چیپس و پفک یا برخی سس‌های مایونز کاربرد صنعتی نیز دارد.

آموزش پودر کردن پیاز و روش نگهداری آن چیست؟

پودر پیاز یکی از بهترین چاشنی ها برای خوش طعم و عطر کردن غذاهاست. این ادویه بدون اینکه ظاهر غذا را تغییر دهد، عطر و طعم خاص و فوق العاده ای به غذا می دهد و می توان از آن برای در طبخ انواع غذاها، سس ها، انواع سوپ و پلوهای مخلوط و... استفاده نمود. در این بخش از رازهای خانه داری نمناک طرز تهیه پودر پیاز را ارائه می کنیم تا بتوانید خودتان در خانه پودر پیاز را با بهترین طعم و کیفیت درست کنید و پودر پیازهای آماده و بدون عطر و طعم را نخرید .

نحوه نگهداری پودر پیاز چگونه است؟

پودر پیاز را می‌توان در جای خشک و کم نور و خنک، در ظرفی دربسته به مدت ۶ ماه  نگهداری کرد.

موارد منع مصرف پودر پیاز :

قطعا زیاده روی در مصرفی هر چیزی پیامد منفی به همراه خواهد داشت.  مصرف بیش از اندازه پیاز نیز مستثنی نیست.

  • مصرف بیش از اندازه پیاز برای افرادی که دارای طبع گرم هستند مضر است.
  • اسراف در خوردن پیاز موجب سردرد و فراموشی می شود.

خواص پودر پیاز برای مو

برای درمان ریزش مو هم‌چنین رشد مجدد آن بسیار توصیه شده است. برای این موضوع می‌توانید آب پیاز را با عسل ترکیب کنید و روی سر بمالید. به جای آب پیاز می‌توانید از جوشانده پودر پیاز استفاده کنید.

 

خواص و فوایدپودر پیاز برای بدن

مبارزه با سرطان :

پیازهای قرمز بیش ترین اثربخشی را در از بین بردن سلول های سرطانی سینه و سرطان روده دارند. این پیاز سطح بالایی ازکوارستین و آنتوسیانین دارد که به درمان کمک می کند، همچنین مشخص شد که افراد با بالاترین میزان مصرف پیاز، کم ترین میزان سرطان را دارند. به عنوان یک معیار پیشگیرانه می توانید پیاز قرمز مصرف کنید.

بهبود سلامت قلب با مصرف پودر پیاز :

فلاونوئید موجود در پیاز قرمز می تواند به سلامت قلب کمک کند . همچنین غنی ازسولفور هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کنند. کوارستین موجود در پیاز همچنین پتانسیل مبارزه با بیماری های قلبی را دارد. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که به سلامت قلب کمک می کند. پیازهم چنین می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و این در نهایت به نفع قلب است. طبق گزارش انتشارات دانشگاه کمبریج، فلاونوئید پیاز به کاهش سطح کلسترول بد ) در افراد چاق کمک می کند.

پیاز همچنین از بهم چسبیدن پلاکت ها جلوگیری می کند، که می تواند منجر به لخته شدن و درنهایت حملات قلبی شود. آن ها هم چنین می توانند از فشار خون بالا جلوگیری کنند در نتیجه خطرات قلب را دفع می کنند.

پایین آوردن قند خون از خواص پودر پیاز :

عصاره پیاز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. این مطالعه روی موش های دیابتی انجام شد و نتایج دلگرم کننده ای داشت. یکی از ترکیبات سولفور در پیاز وکوارستین می تواند اثرات مفیدی روی قند خون داشته باشد. با این حال مشخص شد که پیاز تنها زمانی اثر مثبت را به نمایش می گذارد که همراه با متافورمین، داروی دیابتی مصرف شود. در مطالعه دیگر، پلی فنول ها ( به خصوص آن هایی که در پیاز هستند) در کنترل گلیسمی نقش دارند.

بهبود هضم غذا و تقویت معده از خواص پودر پیاز :

فایده گوارشی پیاز را می توان به انولین، فیبر موجود در سبزیجات نسبت داد. انولین به عنوان یک منبع غذایی برای باکتری های مفید در روده ها عمل می کند. مصرف این فیبر به بدن کمک می کند تا سطوح خوبی از باکتری سالم را حفظ کند. اما، thiosulfinates در پیاز می تواند موجب آسیب به این باکتری های مفید شود ( همان طور که خاصیت ضد باکتری دارند ). در نتیجه اگر نسبت به خاصیت ضد باکتریایی پیاز حساسیت دارید، با پزشک مشورت کنید.

فیبرهای محلول دیگر، برای جلوگیری و درمان انواع مختلف اسهال یافت شد و مواد فوتو شیمیایی در پیاز می توانند خطر زخم معده را کاهش دهند. پرو بیوتیک طبیعی در پیاز می تواند به کاهش یبوست و همچنین درمان درد شکم کمک می کند، رایج است پیاز باعث میگرن و نفخ شکم در برخی از افراد می شود اگر این اتفاق افتاد با پزشک خود مشورت کنید.

حفظ سلامت استخوان با مصرف پودر پیاز:

تحقیقات اولیه حاکی از آن است که پیاز می تواند از پوکی استخوان مرتبط با سالخوردگی جلوگیری کند. طبق گفته محققان سوئیسی، ترکیبات موجود در پیاز سفید می تواند پوکی استخوان را کاهش دهد. مطالعه دیگر نشان داد زنانی که پیاز می خوردند، 5 درصد بیشتر از کسانی که کم تر پیاز می خوردند به استخوان هایشان کمک کرده اند. همچنین مصرف پیاز بر تراکم استخوان زنان بیش از 50 سال تاثیر خواهد داشت.

به گفته بنیاد ورم مفاصل، کوارستین پیاز می تواند فعالیت ،leukotrienes, prostaglandin هیستامین و را مهار کند ( که همه آن ها باعث التهاب می شود ) در آرتروز و روماتیسم مفصلی . پیاز به درمان دردهای مفصلی کمک می کند.

درمان ناباروری زنان و مردان با پودرپیاز درمانی

 

پیاز دارای طعم قوی و تند است که راه هایی برای جذب مواد مغذی در پیاز وجود دارد:شما می توانید آنها را خام مصرف کنید، یا آب آنها را بنوشید و یا آنها را در دستور العمل های غذایی خود بگنجانید. پیاز علاوه بر مصارف آشپزی، دارای خواص درمانی و دارویی نیز می باشد، که برای انسان بسیار مفید است و اسید فنولیک و فلانوئیدها ترکیبات بیولوژیکی فعال در پیاز هستند.

پیاز همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی، مانند:ویتامین B، ویتامین C، کلسیم، آهن و گوگرد است. پیاز دارای مقدار زیادی الیاف است، که فرایند هضم را آسان تر می کند و دارای خواص ضد سرطانی، ضددرد، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است.

پیاز یکی از بهترین و بزرگترین غذاهای فست فودی است، می تواند به افزایش میل جنسی، تقویت اندام های تولید مثل و افزایش استقامت جنسی کمک کند و خوردن پیاز برای مردان بسیار مفید خواهد بود، زیرا خواص پیاز، عمدتا با رفع نیاز جنسی و مشکلات سلامتی آنها مرتبط است.

مزایای درمانی شگفت انگیزپودر پیاز برای مردان چیست؟!

در ادامه بخش سلامت نمناک برخی از مزایای پیاز برای مردان آورده شده است، که عبارتند از:

1باروری مردان را افزایش دهد:

ترکیب عصاره پیاز، با یک قاشق غذاخوری عسل می تواند باعث افزایش تعداد اسپرم شود و همچنین می تواند میل جنسی مردان را افزایش دهد

2سطح تستوسترون را افزایش می دهد:

مصرف عصاره پیاز تازه می تواند باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون، افزایش گلوبولین متصل به هورمون جنسی (SHBG)، و تستوسترون حاوی پروتئین در خون شود.

پیاز درمانی برای آقایان

پیاز درمانی برای مشکلات مردانه

3انزال های شبانه را محدود می کند:

پیاز دارای خواص اسیدی است که آب های طبیعی بدن را متعادل می کند، تا به جلوگیری از انزال زودرس و شبانه کمک کند

4سطح کلسترول خون را تنظیم و فشار خون بالا را کاهش می دهد:

مردان چاق دارای مقدار بالاتری از LDL هستند، که ممکن است منجر به خونریزی ضعیف، و انسداد در شریان ها به دلیل رسوبات چربی (آترواسکلروز) شود.خوردن پیاز خام میتواند فلاونوئیدها را تحریک کند که باعث کاهش LDL یا کلسترول بد می شود و در نتیجه بهبود گردش خون میسر خواهد شد

5به جلوگیری از سکته مغزی کمک می کند:

مطالعات نشان می دهند که آنزیم های آنتی اکسیدانی، مانند، کاتالاز و گلوتاتیون پراکسیداز که در پیاز وجود دارند، می توانند به جلوگیری از سکته مغزی کمک کنند.پیاز، از تخمیر کننده های خون نیز است، برای جلوگیری از لخته شدن خون، می تواند به عنوان انعقاد کننده خون عمل کند.

لخته شدن خون می تواند منجر به فشار خون بالا، سکته مغزی توقف قلب شود.مصرف پیاز می تواند به حفظ فشار خون در سطوح نرمال کمک کند

6به جلوگیری از سرطان کولون کمک می کند:

طبق مطالعات انجام شده، پیاز می تواند به جلوگیری از سرطان کولون کمک کند.آنها اثر دافع بر روی سرطان ها دارند.پیاز، مانند سیر، دارای خواص ضد عفونی کننده ای است، که فعالیت شیمیایی برای سرطان زایی کولون را متوقف خواهد کرد.مصرف پیاز به طور مرتب، می تواند باعث جلوگیری از رشد سرطان در سلول ها شود

7می تواند به سم زدایی بدن کمک کند:

پیاز به سم زدایی ناخالصی ها در سلول ها و بافت ها کمک می کند.همچنین حاوی آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها است که به مبارزه با رادیکال های آزاد یا عناصر ایجاد کننده سرطان کمک می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین میرزایی

شگفت انگیز ترین راه برای داشتن استخوانی قوی در کودکان

 

                                                            موضوع:سویق کودک

                  مقدمه : شگفت انگیز ترین راه برای داشتن استخوانی قوی در کودکان

 

از شش‌ماهگی به بعد کودک  دغدغه‌هایی مانند: «غذا خورد؟ وزنش کم نیست؟ چی بدیم بخوره؟ هر غذایی رو دوست نداره، دیگه براش چی بپزم؟» هم به نگرانی‌های مادرانه ـ پدرانه اضافه خواهد شد. با ورود فرزند دلبندتان به دنیای خوراکی‌ها، شما هم به جست و جو و می‌افتید تا بهترین و مقوی‌ترین‌ها را برایش آماده کنید؛ اما گاهی ذائقه کودک با غذایی که برایش تدارک دیده‌اید مناسب نیست، گاهی به علت مشغله‌های کاری، حضور مهمان یا سفر آن‌طور که باید نمی‌توانید به فکر تهیه یک خوراکی خوب باشید، گاهی اوقات هم هرچه برای کودکتان آماده می‌کنید بنیه‌اش قوی نمی‌شود و انگار گوشت با تنش غریبه‌ است و نمی خورد. این داستان تا زمانی که با سویق کودک آشنا نیستین ادامه خواهد داشت..

--سویق کودک چیست؟

سویق کودک، خوراکی خوشمزه و مقوی‌ست که به علت قابلیت ترکیب با شیر، عسل و… اغلب مورد استقبال بچه‌ها قرار می‌گیرد. اگر شما هم دوست دارید این محصول را برای کودکتان تهیه کنید اما از ویژگی‌های خوب و بدش بی‌خبرید، مطلب زیر را بخوانید.

 

سویق کودک نوعی سرلاک طبیعی:

اگر سری به داروخانه‌ها زده باشید، انواع غذاهای کمکی و سرلاک را می‌بینید که در قفسه نشسته و به شما چشمک می‌زنند. اما خیلی از اوقات به عنوان یک والد مسئول، دست و دلتان به خرید آن‌ها نمی‌رود. آخر دوست ندارید فرزندِ عزیزتان غذاهایی دارای مواد نگهدارنده بخورد. حق هم دارید، همه‌ ما بارها در مورد آسیب‌ها و مضرات مواد نگهدارنده شنیده‌ایم. اما چاره چیست؟ همیشه که نمی‌توان حریره بادام درست کرد، سوپ بار گذاشت، یا فرنی پخت.

اگر هنوز برای خریدن سرلاک مردد هستید، دست نگه‌دارید. سویق کودک می‌تواند جایگزین سرلاک‌های صنعتی باشد؛ یک خوراکی سالم، طبیعی و مقوی. سویق کودک غذایی کامل است؛ ترکیبی از سویق گندم، جو، عدس، نخود و سنجد که ذرات بسیار ریزی دارد به طوری که به راحتی در آب حل می‌شود.

--از فرنی سویق تا حلوا و پنکیک، این دو چگوه اند؟

شاید شما فکر کنید، سویق کودک را فقط می‌توان با آب حل کرد، اما این‌طور نیست. شما با کمی خلاقیت می‌توانید هربار سویق را به شکلی جدید مقابل کودک دلبدتان قرار دهید.

  • سویق را با شیر ولرم مخلوط کنید، شیر همراه سویق مزه خوشایندی دارد.

  • سویق را با کمی عسل و آب مخلوط کنید و یک فرنی فوری داشته باشید، چون سویق از قبل پخته شده نیاز به پخت مجدد ندارد.

  • سویق را انواع شیره‌ها، مانند ((شیره انگور)) یا خرما مخلوط کنید، حالا به حلوای سویق به دست آماده شکل دهید، مثلاً یک بار توی ظرف پهنش کنید، یک بار به صورت توپک در بیاورید و بار دیگر قالب ستاره‌ای بزنید.

  • سویق را جای آرد با مواد ((پنکیک ))مخلوط کنید و پنکیک‌های بامزه بپزید.

  • یک قاشق سویق در سوپ کودکتان بریزید، سویق می‌تواند جایگزین حبوبات باشد.

  • سویق را با خرما مخلوط کنید، به صورت ((توپک‌های کوچک)) به کودکتان بدهید.                                             

--خواص سویق کودک چیست؟

سویق ها انواع مختلف دارند، هر سویق خاصیتی دارد و هرکس با توجه به نیاز خود سراغ یک سویق مخصوص می‌رود؛ اما سویق کودک چون ترکیب چهار سویق اصلی گندم، جو، سنجد و عدس است یک غذای کامل به شمار می‌آید. از سویق گندم برای بهبود وزن‌گیری، سویق جو به‌عنوان بمب انرژی و تقویت بنیه، سویق سنجد برای استحکام استخوان و رشد و سویق عدس به‌عنوان خون‌ساز استفاده می‌شود. پس سویق کودک این چهار خاصیت را همراه خود دارد.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamd mohamadi

قرص یا کپسول ویتاگنوس معجزه ای برای درمان اختلالات قاعدگی خانم ها

                                                   موضوع:قرص ویاگنوس  

مقدمه :قرص یا کپسول ویتاگنوس معجزه ای برای درمان اختلالات قاعدگی خانم ها                                 

پریود نامنظم یکی از بدترین مشکلاتی هست که خانم‌ها از سنین بلوغ تا نزدیک به یائسگی ممکن هست دچار شوند. این  نوع عارضه، که حاصل اختلالات هورمونی در بدن خانم هاست، اگر به موقع درمان نشود در زمان طولانی مدت مشکلات دیگری به وجود می  آورد،مشکلات بچه دار شدن و کیست و درد های قاعدگی و… را نشان می دهد. پس خانم‌ها باید به محض دیدن این مشکلات، اقدام به درمان آن کنند. قرص ویتاگنوس یک داروی گیاهی خوب هست که امروزه پزشکان زیادی آن را برای جایگزین داروهای شیمیایی برای رفع بی نظمی قاعدگی خانم‌ها تجویز می کنند.

ویتاگنوس تاکنون برای بسیاری از خانم‌ها مثل یک معجزه عمل بوده است و پس از یک زمان مصرف کردن در کنار با سایر درمان‌ها، به مشکلات قاعدگی کمک می کند. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها هنوز با این معجزه گیاهی و تاثیرات آن آشنا نبوده یا به دلیل گیاهی بودن، به آن هیچ اعتمادی نمی کنند.

 

 

 

>>--قرص ویتاگنوس از چه ترکیباتی به وجود آمده است؟

قرص گیاهی ویتاگنوس محصولی از شرکت داروسازی پورسینا است که در رفع اختلالات قاعدگی و کمتر شئن مشکلات تخمدان کاربرد دارد .، تحقیقات و تجربه پزشکان ازمصرف ویتاگنوس برای خنم هایی که دچار مشکلات قادگیهستند، نشان داده که این قرص در بهبود کیست فیبروئیدی و کم شدن عوارض یائسگی و تنظیم اختلالات هورمونی تاثیر گذار است.

 

>>--ماده ی موثر در در این دارو چیست؟

تنها ماده اثر گذاردرون  داروی ویتاگنوس، عصاره گیاه پنج انگشت (Vitex agnus castus) هست. این گیاه در برطرف کردن مشکلات زنان شهرتی مثل رازیانه داشته و به گیاه زنان نیز مشهور بوده است. در واقع وقتی ما  صحبت از معجزه ویتاگنوس می کنیم، منظور اصلی همان  معجزه گیاه پنج انگشت خواهد بود.

با ما همراه باشید تا در ادامه  بیشتر از تاثیرات قرص پنج انگشت ویتاگنوس برایتان بگوییم تا شما هم به تاثیرات جادویی این داروبه خوبی ی ببرید.

 

>>--قرص ویتاگنوس چه کابردی داشته و چه تاثیراتی در بدن در زمان مصرف دارد؟

گیاه پنج انگشت در این دارو،  راه حلی برای هر کدام از مشکلات زنانه دارد. چنانچه قبل از پریود دردهای موضعی شدید (سردرد، درد سینه‌ها، کمر درد، پا درد) دیدید، یا به سندروم پیش از قاعدگی (PMS) مبتلا شدید و اگر دچار  بیماری اندومتریوز شده‌اید، یا کیست فیبروئیدی دچار شدید و یا حتی نزدیک به یائسگی بعد از وضع حمل هستید، هیچ نگرانی نداشته باشید همه این  مشکلات و بسیاری از مشکلات دیگر با کمک گیاه پنج انگشت درمان خواهد شد.

 

>>-- ویتاگنوس برای تنبلی تخمدان و اختلالات قاعدگی چه راهکاری دارد؟

بی نظمی در قاعدگی دلایل زیادی خواهدد داشت که با تنبلی تخمدان رابطه ای مستقیم دارد. وقتی یک تخمدان در شکم زن نتواند تخمکی آزاد کند، وارد چرخه قاعدگی هم نخواهد شد. بنابراین پریود عقب افتاده و در بعضی از خانم‌ها دیده شده پریود هر ۶۰ روز (دو ماه) یکبار بوده است.

عصاره گیاه پنج انگشت حاوی ترکیباتی است که فاز لوتئال چرخه قاعدگی را طولانی‌تر کرده و با این کار در واقع به روش غیر مستقیم باعث ترشح بیشتر هورمون LH از جسم زرد خواهد شد و تخمدان به روش طبیعی وارد چرخه تخمک گذاری می‌شود. در نتیجه در ادامه آن قاعدگی اتفاق خواهد افتاد.

دیگر تأثیر قرص ویتاگنوس و گیاه پنج انگشت، درمان آمنوره و دردهای شدید  در دوران پریودی است، ترشح بیش از حد هورمون پرولاکتین از غده هیپوفیز در بدن باعث کم شدن استروژن و بروز این مشکلات می شود. عصاره اینگیاه با متعادل کردن میزان ترشح کردن پرولاکتین و زیاد شدن سطح پروژسترون در بدن آمنوره را نیز به مرور زمان درمان خواهد کرد.

 

>>--قرص گیاه پنج انگشت (ویتاگنوس) برای باردار شدن چه کمکی می کند؟

اصلی ترین راه برای باروری و باردار شدن زنان، تخمدان‌ها حتما باید تخمک گذاری کنند؛با وجود مشکلاتی از قبیل تنبلی تخمدان، بی نظمی در  قاعدگی و اختلالات هورمونی جلوی این فرایند در بدن به طور طبیعی را می گیرد. عصاره گیاه پنج انگشت شامل ترکیبات شبه هورمونی است که می‌تواند هورمون‌های زنان شامل (استروژن و پروژسترون) را متعادل کند و سطح هورمون تستوسترون را در بدن زنان کمتر کند. این فرایند هم به رفع بی نظمی قاعدگی و هم به چرخه طبیعی تخمک گذاری تخمدان‌ها نیز کمک خواهد کرد.

 

>>--ویتاگنوس برای جلوگیری از یائسگی و عوارض آن چه کاری انجام می دهد؟

 

مثل قاعدگی، در یائسگی نیز بیشتر عوارض از جمله گرگرفتگی یا عرق کردن بی مورد ، سردردهای شدید در جلوی سر، افزایش دمای بدن و گرم شدن پیش از حد بدن، خشکی واژن در خانم ها، کم شدن میل جنسی و… این ها به دلیل ترشح زیاد هورمون پرولاکتین و از بین رفتن تعادل بین هورمون‌های جنسی هست که این مشکلات دید می آید، عصاره پنج انگشت در این قرص، با ترکیبات اثرگذار خود ترشح هورمون پرولاکتین و LH را، در مدت زمان یائسگی، کمتر کرده و پروژسترون را افزایش  خواهد داد.

 نتیجه این تاثیر  گرگرفتگی ( LH) کمتر  شده و افزایش سطح پروژسترون باعث تنظیم عملکرد هیپوفیز و کبد و در آخر تنظیم هورمون‌های جنسی زنانه خواهد شد.

گیاه پنج انگشت برخلاف سایر عصاره‌های گیاهی که برای درمان اختلالات هورمونی و جنسی استفاده می‌شوند، ترکیبات استروژنی و فیتواستروژنی درونش نیست، در نتیجه عوارض و خطرهای ناشی از افزایش استروژن در بدن (مانند سرطان پستان در خانم ها) را ایجاد نخواهد کرد.

 

>>--اثر قرص ویتاگنوس و عرق رازیانه؛ بر خانم ها چگونه است؟

                            

در بین درمان‌های طبیعی برای رفع مشکلات تخمدان در خانم های بالغ، به ویژه تخمدان پلی کیستیک و تنبلی تخمدان، مصرف قرص ویتاگنوس در کنار عرق رازیانه عالی خواهد بود. رازیانه  درونش ترکیبات فیتواستروژنی هست که باعث تنظیم میزان استروژن در بدن  خانم ها می باشد و گیاه پنج انگشت نیز باعث متعادل شدن هورمون‌های پرولاکتین، پروژسترون و LH خواهد بود.

در نتیجه، این چند اثر در کنار هم سبب از بین رفتن عوامل مؤثر دربه وجود آمدن کیست و تنبلی تخمدان خواهد شد. البته باید به این مورد اشاره ای کنیم  که ترکیب رازیانه و پنج انگشت درمان کامل و قطعی کیست تخمدان نبوده و نیستند. اما همراه با سایر راهکارهای درمانی مؤثر واقع  خواهند شد.

 

>>--آیا قرص ویتاگنوس باعث چاقی درخانم ها می‌شود؟

 نگرانی همه خانم‌ها در مورد داروهای مؤثر بر هورمون‌های جنسی، این هست که آیا چاق کننده هستند یا خیر؟

در مورد قرص ویتاگنوس پورسینا باید گفت خیر. این قرص با تنظیم کردن  هورمون‌های مهمی همچون پرولاکتین، به عملکرد بهتر تخمدان‌ها و دستگاه تناسلی زنان کمک شایانی می‌کند و تاثیری بر افزایش وزن نخواهد داشت.

>>--قرص ویتاگنوس بهتر خواهد بودیا قطره ویتاگنوس؟

شرکت داروسازی پورسینا برای خانم ها در کنار قرص ویتاگنوس، قطره آن را نیز ساخته است. این دو محصول از نظر عملکرد هیچ تفاوتی باهم ندارد. خانم‌هایی که با مصرف قرص گیاه پنج انگشت دچار عوارض گوارشی می‌شوند، می‌توانند از قطره آن برای بهره بردن از خواص این گیاه استفاده کنند.

>>--ارتباط ویتاگنوس با ریزش مو چیست؟

داروهای شیمیایی که برای درمان مشکلات هورمونی زنانه استفاده می‌شوند، معمولاً ریزش موی سر و افزایش موهای زائد را به دنبال خواهد داشت ،اما قرص ویتاگنوس این عوارض را نداشته و به راحتی می‌توان تا مدت زمان سه ماه بدون نگرانی از ریزش مو از آن استفاده کرد.

>>--قرص گیاهی ویتاگنوس برای لاغری مناسب است؟

ترشح بیش از حد هورمون پرولاکتین در بدن یکی از دلایل چاقی کاذب در خانم ها خواهدبود. از آنجا که ویتاگنوس باعث کاهش ترشح این هورمون شده، ممکن است درخانمهایی که به دلیل سطح زیاد پرولاکتین دچار چاقی می شوند، ممکن است سبب کاهش وزن شود. ولی در حالت عادی تأثیر چندانی در روند لاغری نخواهد داشت.

>>--طریقه مصرف قرص ویتاگنوس برای بارداری چگونه است؟

برای رفع مشکل تنبلی تخمدان و باروری، باید روزی دو بار (صبح و شب) و هر بار یک عدد از این قرص مصرف کرد. اگر پس از ده روز تاثیرات دارودیده نشد، می‌توانید یا اجازه پزشک دوز مصرف را دو برابر کنید.

>>--تأثیر ویتاگنوس بر تخمدان پلی کیستیک جگونه است؟

عصاره گیاه پنج انگشت با کنترل میزان ترشح هورمون‌های پرولاکتین، LH و پروژسترون می‌تواند سبب از بین رفتن، کاهش و یا توقف کیست‌های تخمدان شود. تأثیر این گیاه به شدت عارضه تخمدان پلی کیستیک نیز بستگی دارد.

کلام آخر:

قرص ویتاگنوس؛ معجزه گیاه پنج انگشت برای خانم‌هایی با مشکلات قاعدگی

هر آنچه گفته شد تمام تا حد ممکن تاثیرات مثبت گیاه پنج انگشت و قرص ویتاگنوس  بود. از آنجا که بسیاری از خانم‌ها با اختلالات هورمونی و قاعدگی درگیر می شوند؛ چنین داروهایی می‌تواند درمان کم عوارض تر را برای آن‌ها ایجاد کند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamd mohamadi

صابون قهوه رویای زیبایی

صابون قهوه رویای زیبایی

 

صابون قهوه یک صابون مراقبتی و درمانی است. این صابون با تنظیم PH پوست چربی پوست را متعادل کرده و پوست را به حالت نرمال خود برمی‌گرداند. به این ترتیب استفاده‌ی درست از صابون قهوه، از بوجودآمدن جوش و آکنه جلوگیری می‌کند و باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود. همچنین این صابون برای استفاده روی موی سر هم مناسب می‌باشد.

اگر شما هم به زیبایی و پوست‌تان اهمیت میدهید با ما درادامه همراه باشید.


خواص:

  •  لایه‌­بردار سلولهای مرده‌‌ی سطح پوست
  • پاک کننده‌ی عمقی پوست
  • شفاف کننده و یک‌دست کننده‌ی توناژ پوست
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان‌
  • آنتی‌باکتریال و از بین برنده‌ی چربی پوست
  • صد جوش
  • از بین برنده‌ی منافذ باز پوست
  • برطرف کننده‌ی التهابات پوست
  • مناسب برای صورت و بدن
  • ضد ریزش مو و افزایش دهنده‌ی رویش مو
  • درمان کننده‌ی افتاب سوختگی

 

صابون قهوه لایه‌بردار ملایم پوست:

صابون قهوه حاوی عصاره قهوه می‌باشد که علاوه بر خاصیت شویندگی و پاک‌کنندگی، یک لایه‌بردار ملایم و مؤثر نیز بشمار می‌رود. این محصول با خاصیت لایه‌برداری خود، سلول های مرده‌ی سطح پوست را از بین برده و موجب شفافیت و روشن‌تر شدن پوست می‌شود. از آنجایی که این محصول یک لایه بردار است، بسته یه طیف پوستی مصرف کننده هفته‌ای 2 تا 3 بار می‌توان از آن استفاده کرد.


شفافیت پوست با صابون قهوه:

صابون قهوه با خاصیت لایه‌برداری که دارد سلول‌های مرده‌ی پوست را از سطح آن برمی‌دارد و باعث رفع کدری پوست می‌شود. همچنین برخی از مطالعات انجام گرفته روی روغن دانه‌ی قهوه نشان می‌دهد که این روغن، اثری مشابه با موادی دارد که منجر به جوان‌سازی پوست می‌شوند. از جمله این مواد هیالورونیک اسید است که منجر به افزایش ساخت کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

 

کنترل چربی پوست با صابون قهوه:

روغن قهوه که در ترکیب این صابون به کار گرفته شده است، درست مثل یک لایه بردار قدرتمند عمل کرده و با از بین بردن چربی اضافه‌ی پوست به تنظیم PH پوست کمک می‌کند و بعد از یک دوره استفاده از صابون چربی پوست شما برطرف شده و پوست به حالت نرمال خود برمی‌گردد.

 

چرا منافذ باز بوجود می‌آیند؟

سطح پوست انسان پر از منافذی است که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نمی‌باشد. این منفذها برای خارج شدن ترشحات زیر پوست ایجاد شده‌اند.

وقتی چربی و الودگی محیطی سطح پوست را فرا بگیرد این منافذ پر می‌شوند و برای خارج شدن ترشحات نیازاست که منافذ بیشتر باز شوند. اگر این چربی و آلودگی رفع نشود این منافذ تا جایی باز می‌شوند به راحتی با چشم قابل مشاهده هستند. به این نوع پوست اصطلاحا پوست پرتغالی می‌گویند.

 

آیا صابون قهوه منافذ باز پوست را از بین می‌برد؟

صابون قهوه یک پاک کننده‌ی عمقی پوست است که چربی‌ها و آلودگی‌های سطح پوست را از بین برده و با تمیز کردن منافذ پوست، اجازه‌ی تنفس بهتر، همچنین سوخت و ساز بهتر را به پوست می‌دهد. با تنفس و سوخت و ساز بهتر، پوست بهتر کلاژن سازی می‌کند. همچنین در مدت زمان کوتاهی منافذ باز پوست به حالت عادی باز می‌گردد.

 

آیا صابون قهوه از بجودآمدن جوش جلوگیری می‌کند؟

صابون گیاهی قهوه با وجود خاصیت پاک کنندگی بالا چربی بیش از حد پوست را از بین می‌برد، به این ترتیب پوست چرب که مستعد جوش و آکنه است به خوبی با این محصول به تعادل رسیده و نرمال می‌شود و از آسیب‌ پذیری آن کاسته می‌شود. همچنین دیگر جوش‌های پوستی بوجود نمی‌آید.

 

آیا صابون قهوه آفتاب سوختگی را برطرف می‌کند؟

دانه‌ی قهوه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود یک ضد التهاب قوی بشمار می‌رود و همین خاصیت منجر می‌شود تا روی آفتاب سوختگی‌های پوستی موثر باشد. وقتی پوست بر اثر تابش آفتاب ملتهب شده باشد، می‌توان از این صابون برای شستشوی نواحی ملتهب استفاده کرد تا آرام شود و التهاب و قرمزی آن کاهش یابد.

 

آیا صابون قهوه بر بیماری پوستی روزآسه ((rosacea تاثیر می‌گذارد؟

بیماری روزآسه  نوعی التهاب پوستی است که در ناحیه‌ی گونه،بینی، پیشانی و چانه بوجودمی‌آید. حدود ۱۰٪ از مردم به این بیماری مبتلا هستند. دلیل بوجودآمدن این بیماری احتمالا فعالیت باکتری‌ها و التهاب در آن ناحیه از صورت می‌باشد.

صابون قهوه به دلیل خصوصیات ضد باکتری و ضد التهابی که دارد، می‌تواند روی درمان این بیماری تاثیر مثبت گذاشته و منجر به کاهش قرمزی و التهاب پوست بیمار شود.

 

آیا صابون قهوه برای مو موثر است؟

صابون قهوه با خاصیت پاک‌کنندگی عمقی، می‌تواند چربی و آلودگی کف سر را از بین ببرد. همچنین کافئین موجود در دانه‌های قهوه باعث بالا بردن گردش خون کف سر می‌شوند. بنابراین با افزایش خون رسانی به کف سر، پیاز مو را تقویت می‌شود. افزایش خون رسانی در کف سر باعث کاهش ریزش مو و افزایش رویش آن می‌شود.

 

صابون قهوه از بین برنده‌ی بوی بد:

صابون قهوه یک خوشبو کننده نیست اما به دلیل اینکه یک شوینده عمقی پوست می‌باشد بسیاری از کسانی که به بوی بد دستان‌شان بعد از طبخ غذا، یا تماس با مرغ و ماهی حساس هستند، از این صابون برای شستشو استفاده می‌کنند.

اگر بعد از طبخ غذا یا تماس با مرغ، گوشت و ماهی از صابون قهوه برای شستشوی دستها استفاده کنید، بوی بد روی پوست باقی نمی‌ماند.
 

آیا صابون قهوه بوی عرق بدن را کاهش می‌دهد؟

عرق بدن انسان به تنهایی بوی بد ایجاد نمی‌کند و باکتری‌های موجود در آن ناحیه از بدن هستن که ایجاد بوی بد می‌کنند. اگر شما هم از زیاد بودن بوی عرق‌تان ناراحت هستید، می‌توانند از این صابون به جای شوینده‌های دیگر استفاده کنید.

صابون قهوه به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال بوی بد عرق بدن‌ را کمتر کرده و یا از بین می‌برد.

 

نحوه‌ی مصرف صابون قهوه برای مو:

صابون را خیس کرده و به کف سر بمالید تا کف کند. حدود دو دقیقه سر را ماساژ دهید به گونه‌ای که کل کف سر آغشته به صابون شود. اجازه دهید 5 دقیقه صابون روی سر بماند سپس ابکشی کنید.

بعد از استفاده از صابون قهوه نیاز به استفاده از شوینده‌ی دیگری نمی‌باشد.

 

طریقه‌ی مصرف صابون قهوه برای پوست:

ابتدا پوست را با آب ولرم مرطوب کنید. سپس کف صابون را 3 دقیقه به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. بعد با اب خنک ابکشی کنید. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

در زمان استفاده از صابون قهوه، هرگاه در معرض نور خورشید قرار گرفتید حتما از ضد افتاب مناسب استفاده کنید.

 

شرایط نگهداری:

بعد از هر استفاده صابون را بشویید تا آلودگی‌های روی آن از بین برود. سپس یک اسفنج زیر صابون قرار داده و صابون را در محیط تمیز بگذارید تا کامل خشک شود. بعد از خشک شدن صابون، آن را در ظرفی سربسته قرار داده تا گرد و غبار روی صابون ننشیند. اگر گرد و غبار روی سطح آن قرا گیرد، آلودگی ناشی از آن، هنگام مصرف به پوست منتقل می‌شود.

 

صابون قهوه‌ی اصل را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه‌ی صابون قهوه‌ی اصل، می‌توانید به عطاری‌ها و فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید. همچنین برای خرید آنلاین این محصول درمانی می‌توانید به عطاری های آنلاین،  مراجعه کنید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا صالحی

33 دلیل برای استفاده از روغن آرگان

33 دلیل برای استفاده از روغن آرگان!

 

آیا از موخوره رنج می‌برید؟ آیا موی چربی دارید؟ آیا به دنبال راه چاره‌ای برای پیشگیری از چین و چروک و افتادگی پوست صورت‌تان هستید؟ آیا به دنبال راه درمان  برای خشکی شدید و ترک‌های پوست‌تان هستید؟ آیا به دنبال داروی درمان سوختگی ناشی از لیزر و نور آفتاب هستید؟

آیا برای درمان مشکلات پوست و موی خود، برای داروهای شیمیایی آن هزینه‌های گزاف کرده و نتیجه دائمی نگرفته‌اید؟

برای آگاهی از پاسخ این پرسش‌ها و آشنایی با ده‌ها خاصیت روغن آرگان با ما همراه باشید.

 

 

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان که فرآورده‌ای از میوه درخت آرگان می‌باشد به دلیل خواص فوق العاده خود اهمیت استفاده‌اش را بر همگان آشکار نموده است.

 

این روغن از میوه درخت آرگان گرفته شده و گران‌ترین روغن گیاهی می‌باشد. این روغن بومی کشور مراکش است.

 

از قدیم تا امروزه از روغن آرگان هم استفاده دارویی و هم استفاده خوراکی می‌کنند.

 

روغن آرگان حاوی ترکیبات ترکیبات فنولیک، CoQ10، ملاتونین، استرول‌های گیاهی و اسید اولئیک می‌باشد که عامل اصلی خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بوده و سرشار از اسیدهای چرب امگا3و6 می‌باشد.

 

همچنین بخاطر سرشار بودن از ویتامین‌های   A، C و E برای طراوت، شادابی و جوان‌سازی پوست و مو مفید است.

 

 

شکل‌های متخلف استفاه از روغن آرگان

روغن آرگان یک روغن شفاف و لطیف و غیرچرب است که به صورت خوراکی و دارویی برای مو، پوست صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

استفاده خوراکی آن به صورت قرص و یا روغن برای غذا مورد مصرف قرار می‌گیرد و همچنین از روغن آرگان برای پوست صورت و بدن و مو به صورت استعمال خارجی و ماساژ روی پوست نیز استفاده می‌شود.

 

خواص روغن آرگان

همانطور که گفته شد، روغن آرگان به خاطر ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوان برای سلامت پوست و مو اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای پی بردن به تمام خواص آن نیاز است تا با تمام خواص این روغن پرخاصیت آشنا شویم.

 

 

  • خواص روغن آرگان برای سلامت بدن

از جمله خواص روغن آرگان برای سلامن بدن می‌توان موارد زیر را نام برد:

    - کاهش کلسترول

    - کاهش فشار خون

    - کاهش التهابات داخلی دستگاه گوارش

    - افزایش سلامت دستگاه گوارش

    - درمان سوءهاضمه

    - بهبود هضم غذا

    - رفع سیاهی دور چشم

    - تقویت سیستم گوارش بدن

    - جلوگیری از سرطان پروستات

    - تسریع در گردش خون در بدن

    - استفاده از روغن آرگان به عنوان پماد شیردهی برای زنان شیرده با پوست حساس

 

 

  • خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان، سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها و اسیدهای چرب امگا3و6 بوده و استفاده از آن برای سلامت پوست اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

 

از خواص روغن آرگان برای پوست، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

   - پیشگیری و درمان جوش و آکنه

   - ترمیم ترک‌های پوستی

   - درمان کننده اگزما

   - حفظ زیبایی و سلامت ناخن‌ها

   - تامین مواد مغذی برای پوست‌های خشک و حساس

   - جلوگیری از پیری زودرس پوست

   - آبرسانی و ایجاد لطافت پوست قبل و بعد از اصلاح صورت

   - کمک به سلامت و درخشان شدن پوست صورت

   - درمان التهابات پوستی

   - ضدآفتاب طبیعی پوست

   - مناسب برای خشکی و درمان ترک لب

 

  • خواص روغن آرگان برای مو

          -درمان ریزش مو

          -بهبود رشد موها

          -ترمیم موهای آسیب دیده

               -برطرف کننده وزی موها

               -درمان موخوره

                -تقویت رشد موها

                -افزایش ضخامت مو

                -حفظ رطوبت موها

                -درمان شوره سر

                -حالت دهنده موها

                -افزایش درخشندگی موها

 

 

چگونه روغن آرگان اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم؟

وقتی برای خرید روغن آرگان مراجعه کنید، ممکن است یک نکته شما را به اشتباه بیندازد و آن وجود روغنی با نام روغن مراکشی است.

 

درست است که روغن آرگان اصل محصول و نماد کشور مراکش می‌باشد اما نباید این دو روغن را با هم اشتباه بگیرید.

 

تفاوت روغن آرگان اصل با روغن مراکشی در ترکیبات آن و افزودنی‌هایی است که در روغن مراکشی وجود دارد ولی این به معنی بد بودن روغن مراکشی نیست.

 

در واقع روغن مراکشی روغنی رقیق‌تر و آبکی‌تر از روغن آرگان است که حاصل ترکیب روغن آرگان با اسانس‌ها، افزودنی‌ها و رایحه‌های مختلف می‌باشد.

درحالی که روغن آرگان اصل، هیچ گونه افزودنی، نگهدارنده و رایحه‌ای ندارد.

 

با این اوصاف، در ادامه نکاتی را خواهیم گفت تا قبل از خرید روغن آرگان اصل مورد توجه خود قرار دهید.

مهم‌ترین نکاتی که برای تشخیص روغن آرگان اصل لازم است بدانید. عبارتند از:

  • همانطور که گفتیم روغن آرگان اصل فاقد هر گونه افزودنی و رایحه است و در صورت داشتن هر گونه افزودنی خواص خود را از دست خواهد داد، بنابراین قبل از خرید، به خالص بودن روغن مورد نظر توجه کنید.
  • بوی روغن آرگان خالص، شبیه به بوی فندق تازه یا دیگر مغذیجات گیاهی است و چون زود جذب می‌شود پس از استفاده، خیلی سریع بوی آن از بین می‌رود.

 

پس موقع خرید از انتخاب روغن‌هایی که دارای رایحه‌های افزودنی بوده و یا کاملا بدون بو هستند، خودداری کنید.

 

  • بافت روغن آرگان اصل، روان، سبک، غیرچرب و کمی غلیظ است و بعد از استفاده روی پوست به سرعت جذب پوست می‌شود.
  • روغن آرگان اصل برای استفاده برای پوست به رنگ طلایی روشن و برای استفاده در آشپزی به رنگ طلایی تیره است.
  • روغن‌های آرگان اصل برای حفظ خواص‌شان حتما باید در ظروف شیشه‌ای تیره رنگ نگهداری شود.

 

از خرید روغن‌های آرگان با ظرف‌های پلاستیکی خودداری کنید چون روغن‌های نگهداری شده در ظروف پلاستیکی با نور خورشید واکنش داده و موجب از دست دادن خواص روغن می‌شود.

 

  • در زمان خرید حتما دقت کنید که روغن آرگان اصل کاملا شفاف بوده و فاقد هرگونه رسوب و ناخالصی است.

توجه داشته باشید که در صورت وجود کوچکترین ناخالصی در روغن، خواص آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 

آیا روغن آرگان برای سلامت قلب مفید است؟

تحقیقات نشان داده‌اند که روغن آرگان سبب کاهش فشار خون شده و به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود.

 

به سبب داشتن این دو ویژگی مهم، این روغن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و برای سلامت قلب مفید می‌باشد.

 

روش استفاده از روغن آرگان برای پوست

بهترین راه استفاده از روغن آرگان برای رفع طراوت و خشکی پوست، به شکل لوسیون پس از حمام می‌باشد.

 

روش مصرف آن با تکرار 3 بار در هفته به شکل زیر می‌باشد:

  • پوست صورت و یا بدن خود را تمیز شسته و کاملا خشک کنید.
  • با نوک انگشتان‌تان که به روغن آغشته کرده‌اید به سراسر پوست خود ضربه بزنید.
  • قسمت‌ها خشک بدن مثل آرنج، زانوها و قوزک پاها را با این روغن ماساژ دهید.

 

 

روش استفاده از روغن آرگان برای مو

روش مصرف روغن آرگان برای مو به هدف شما از این روغن تراپی بستگی دارد.

 

بهترین روش مصرف آن با تکرار 3 بار در هفته به شکل زیر است:

  • پس از شستشوی کامل موها، 70 تا 80 درصد از رطوبت موهای خود را خشک کنید.
  • کف دست‌ها را به روغن آرگان آغشته کرده و به مدت 7تا10 دقیقه ساقه‌های موی خود را ماساژ دهید.
  • در آخر موهایتان را با شانه دانه درشت شانه بزنید.

 

مضرات روغن آرگان چیست؟

برخلاف فواید و خواص قابل توجه روغن آرگان، برای برخی افراد می‌تواند ایجاد حساسیت پوستی، جوش و ایجاد بثورات کند.

 

بنابراین به افرادی که به مغزیجات حساسیت دارند توصیه می‌شود قبل از استفاده از این روغن مقداری از روغن آرگان را روی پوست بازوی خود امتحان کنند.

 

قیمت روغن آرگان

قیمت روغن آرگان با توجه به نوع استخراج و برند تولید کننده آن متفاوت است. اما قطعا به خاطر سخت بودن فرایند استخراج روغن آرگان، قیمت آن بالا بوده و در صورت مشاهده روغن آرگان با قیمت پایین باید به اصل بودن آن شک کنید.

 

روغن آرگان اصل را از کجا بخریم؟

برای خرید روغن آرگان اصل کافی است با ثبت سفارش در سایت‌های معتبر عطاری‌ آنلاین، نسبت به ثبت سفارش آن اقدام کنید تا در اسرع وقت روغن آرگان اصل خود را درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکرم حکیمی

جنیتامین محرکی برای تقویت سلامتی و قوای جنسی و جسمانی بدن

                                                          موضوع:جنیتامین  

                                      

                                       مقدمه:کپسول جنیتامین و قارچ گانودرما برای سلامتی

 

 

                           

*_جنتامین چیست و چه کاربردی دارد؟

کپسول جنیتامین را حتما بارها و بارها در سایت ها و شبکه های اجتمتعی شنیده اید،این کپسول معمولا با تجویز پزشک عمومی یا طب سنتی برای مصرف مکمل استفاده می شود.مکمل به معنی این که هیچ وقت جایگزین غذا نیست.

*_مواد تشکیل دهنده ی پایه جنیتامین از چیست؟

 

                                                                                     مواد تشکیل دهنده ی جنیتامین از جینسینگ و قارچ گانودرما هست.                               

 

*_جینسینگ چیست و چه نوع گیاهی است؟

جینسینگ گیاهی است با طبع گرم و خشک (صفرا ساز) که به حاطر پایه ی گرمی شدیدش گیاه نیروساز یدن و قوت نیروی جنسی معروف است.،این نوع گیاه را معمولا پزشکان طب سنتی به همراه چندنوع گیاه دیگر آسیاب می کنند و آن را به کسانی که سوداوی و بلغمی هستند،برای قوت نیروی بدن و جسم تجویز می کنند،چون سوداوی ها و بلغمی ها معمولا نیروی جنسی ضعیفی دارند.

 

نکته :قسمت مورد استفاده در جینسینگ ریشه گیاه می باشد.

 

*_موارد مصرف این گیاه چیست؟

اثری قوی و علاج  تمام بیماری ها، تب بر،کم کردن خستگی های جسمی و روحی، جلوگیری از لرزش های زمان پیری، قوت سیستم عصبی، از بین بردن روماتیسم، تقویت کننده ی قوای جنسی خانم ها ومردان، داروی کمک کننده در زمان نقاهت،کم کردن استرس، بهتر شدن خلق وخو کارکرد های شناختی خود، افزایش کارایی جسمی بدن ، متعادل کننده ی سیستم ایمنی، افزایش بهبود عملکرد قلب  وعروق، درمان دیابت، درمان سرطان،محفاظت از آسیبهای کبدی و کبد چرب است.

 

*_عوارض مصرف جینسینگ چیست؟

بیشتر عوارض این گیاه به مصرف کردن طولانی مدت منجر می شود:

کم شدن خواب، سردرد گرقتن، لرزش بدن، فشارات عصبی، حالت سرخوشی وبیخود از خود شدن، ، بروزاسهال، تحریک پذیری و عصبانیت زیاد،افزایش فشار خون، اضطراب، زیاد شدن ضربان قلب، سرگیجه گرفتن، خونریزی در خانم های دچار یاسگی، درد در سینه، سرگیجگی شدن، خارش در بدن، تغییرات خلق و خو، کاهش اشتها در صفراوی ها ، ، مشکلات معده و روده.

 

*_جینسینگ در کجاها یافت میشود؟

جینسینگ در کوهستان های چین و منچوری  هست و از داروهای شفابخش منحصر به چینی است که امروزه در تمام داروخانه های چین و اغلب در اروپا و آمریکا وجود دارد.

 

انواع جینسینگ (jingseng) :

  •  جینسینگ کره ای یا چینی به نام (Pnax ginseng) :

  • در برخی مناطق کوهستانی هند و چین کاشته شده و از نظر ریشه غده آن استفاده می شود.

  • در چین و ژاپن از جوشانده یا دم کرده  آن که در دردنش غدۀ زیرزمینی خشک هست و از آن برای نرم کردن سینه و مقوی کردن معده و تب بر استفاده می کنند.

  • در هندوچین  از جوشانده ساقه ضخیم جینسینگ زیرزمینی برای تقویت کردن  در زمان نقاهت بیماران و زنان پس ازتحمل وضع حمل استفاده می شود

  • جینسینگ به عنوان نوشدارو دراین مناطق برای انواع  گوناگون بیماری ها توسط پزشک تجویز شده و مختص به بیماری خاصی نیست.

  • جینسینگ چینی یا کره ای یکی از کم یاب ترین و گرانترین نوع جینسینگ می باشد.

  • جینسینگ یک تونیک تجدید کننده انرژی است و  وجود ترکیبات استروئیدی شبیه هورمون های جنسی انسان را در آن دانشمندان دیده اند.

  • جینسینگ باعث تقویت سیستم ایمنی وکمتر شدن خستگی هم می گردد.

  • نحوه مصرف آن به شکلجوشانده و تنتورهست که در جوشانده از آن به شکل تونیک عمومی ۳ تا ۱۰ گرمی  آن را در ۵۰۰ میلی لیتر آب ریخته و می جوشانیم و در حالت تنتور ای نوع گیاه  در درمان اسهال ناشی از ضعف دستگاه گوارش نقش دارد و همچنین در درمان آسم و سرفه مزمن نیز کاربرد دارد.

  • در دوران بارداری یا در صورت بالا بودن فشارخون از مصرف مقدار زیاد یا به مدت طولانی باید پرهیز کرد.

  • همچنین از مصرف سایر محرک ها همراه جینسینگ مانند چای ، قهوه و نوشابه های کولادارباید خودداری کرد.

  • پاناکس نوتو جینسینگ  یا (Panax noto ginsing) :

  • این گیاه  دارای ساقه زیرزمینی ضخیم هست و  از آن برای تقویت و جلوگیری از خونریزی ، بندآوردن خونریزی خارجی  و یا داخلی جایی از بدن ، تف کردن با اخلاط خونی از گلو ، خونریزی از بینی ها ، عادات ماهیانه  خانم ها و جلوگیری بیش از اندازه متعارف و وجود خون در ادرار و مدفوع کاربردی هست.. جمعی از دانشمندان خواص این نوع  را شبیه به  خواص گیاه .Cynura pinnatifida Dc می دانند.

  • استوارت  اعتقاد دارد که  جینسینگ برای جوش دادن زخمهای پوست بسیار مؤثر است.

  • دانشمند دیگری هست به نام چیو  که اصولاً این دو گیاه را تحت یک نام چینی آگفته است و  اما به هر حال در عین حال که مثل هم اند، دو گیاه مختلف هستند و تاثیرگذارترین آنها جنسه می باشد که نوشدارو یی به معنای واقعی است و در موقع خرید باید دقت نمود که ریشه گیاه سالم و اصل خریداری شود.

  • این نوع جینسینگ که جینسینگ کاذب هم  می گویند ، ضد درد هست و  از آن برای قطع خونریزی ( داخلی و خارجی ) استفاده می کنند.

  • همچنین باز این نوع مدل به عموان داروهای مربوط به بیماری های عروقی و قلبی و آنژین صدری تزریق می گردد.

  • در دوران جنگ ویتنام سربازان ویت کنگ از این مدا از گیاه جینسینگ به عنوان افزایش سرعت بهبودی زخم های ناشی از اصابت کردن گلوله استفاده می کردند.

  • قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن است که بصورت پودرهم هست و در کپسول ها و یا قرص های ۲-۱ گرمی به عنوان درمان زخم و خونریزی ها و یا درد به استفاده می شود و برای جلوگیری از درد ناشی از زخم معده آن را با پوست درخت نارون  باید مخلوط کنند..

  • در دوران بارداری از پاناکس نوتو جینسینگ نباید استفاده شود ، زیرا ممکن است روی بچه اثرات بد و مخربی به همراه  داشته باشد.

  • پاناکس کینکفولیوس یا (Panax quinquefolius) :

  • عده ای با  استفاده مدارک علمی نیز این گونه  می گویند که اصولاً بومی آمریکای شمالی هست و قبل ها از آنجا به چین صادر شده و می کاشتند،   که امروزه  تقریباً در بازار معروفیتی نخواهد داشت.

  • این جینسینگ آمریکایی هم یک تونیک بوده که در کشور چین به عنوان تب و خستگی ناشی از بیماری های مزمن لاغر کننده ، مثل:سل استفاده می شده و  در درمان سرفه های ناشی از ضعف ریه هم به کار می رود.

  • قسمت مورد استفاده این گیاه باز هم  ریشه اش است،این ریشه  که به دو صورت تنتور و پودر است که در تنتور به عنوان تونیک با همراه گیاهانی دیگر شامل زنجبیل شامی و پوست درخت توت برای سرفه مزمن و ضعف ریه استفاده می شود.

  • پودر ریشه پاناکس کینکفولیوس  که در کمبود انرژی به صورت قرص یا کپسول در دوزهای ۲-۱ گرمی تجویز می شود.

  • جینسینگ سیبری یا (Eleutherococcus Senticosus) :

  • بخش مورد استفاده این گیاه ریشه اش سات (مثل بقیه  جینسینگ ها) و بعنوان داروی ضد اسپاسم و ضد روماتوئید استفاده می کنند و توان و قدرت  انسان را در برابر استرس قوی  میکند و هیجان زایی آن کمتر از جینسینگ چینی و کره ای برای فرد هست و کسانی که اگر می خواهند به دنبال تحریک کننده قوی تری باشند ،روش مصرف آن به صورت تنتور یا کپسول حاوی ۵۰۰ میلی گرم پودر ریشه باید ، البته بصورت قرص های دارویی هم  هست.

 

*_قارچ گانودرما و نوع های مختلف آن چگونه هست؟

قارچ گانودرما گونه ای از قارچ های موجود هست،که برای سلامتی از اهمیت ویژه ای برخوردار هست،این قارچ معمولا نوع های مختلفی ارد،لبته ناگفته نماند،که همه ی گونه های این نوع قارچ مصرفی و با ارزش نیستند؛بلکه نوع های سمی هم در میان آن ها یافت می شود و غیر قابل مصرف هستند.

 

*_با ارزش ترین قارچ گانودرما کدام نوع است؟ 

همان طور که گفتیم قارچ گانودرما نوع های مختلفی دارد،یعنی بغضی از ایین قارچ ها را نمی توان به غلت سمی بودن مصرف کرد،اما در میان  این ها یک قارچی وجود دارد که به گانودرمای لوسیدم معروف هست،گه خب بسیار گران قیمت می بشد و تنها گونه از خانواده ی گانودرماها هست که ارزش مصرفی دارد و از این قارچ در جاهای مختلفی استفاده می شود.

 

*_قارچ گانودرما چه نوع قدمتی در کشورهای جهان دارد؟

قارچ گانودرما رای اولین بار درکشورهای شرقی و جنوب شرقی آسیا مورد بهره برداری قرار گرفت، این نوع قارچ  تقریبا 4000سال پیش در کشور چین برای اولین بار استفاده شد و به علت خاصیت دارویی و درمانی که داشت بسیار مورد توجه پزشکان طب شرقی و چینی ها قرار گرفت.این قارچ به علت کمیاب بودن درگذشته در دسترس کل عموم (مردم عادی) نبود،فقط افراد مهم و پادشاهان و شاهزادگان از آن استفاده می کردند.

نکته ی جذاب :گانودرما در شرق آسیا با نام های دیگری مثل ریشی و لینگ ژی هم دیده شده است.

 

*_آیا قارچ گانودرما فقط در کشورهای جنوب شرقی آسیا هست؟

جواب خیر است،جون با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این نوع قارچ در مناطقی از جمله کشور خودمان یعنی ایران پید شد و از آن در جاهای مختلفی استفاده می شود.

*_خواص قارچ گانودرما لوسیدوم چیست؟

با ترکیبات فراوانی که  در گانودرمای لوسیدوم هست  باعث می گردد که این قارچ نسبت به قارچ های معمولی و دیگر قارچ ها  منحصر به فرد باشد، اگراین مکمال  طبیعی را  به رژیم غذایی  خود اضافه کنیم،400 نوع ماده ارزشمند در آن هست که هر کام خاصیت متنوعی دارد.

*_درون قارج گانودرمای لوسیدوم چه می گذرد؟

گانودرمای لوسدوم به  یک گیاه هست که با آداپتوژن درون خود تاثیر استرس روزمره بر بدن اسنان را کم می کند. آداپتوژن ها حفاظت کننده عصبی، ضد خستگی و افسردگی ، افزایش کیفیت  کیفیت خواب هم شامل می شوند.   فشار خون، چربی و قند خون  را کنترل می کند، (یکی از ترکیب های درون گانودرمای لوسیدوم) تری ترپن هست که دارای خاصیت ضد التهاب هابی در بدن انسان هست و مانع به وجود آمدن التهاب های بعدی نیز می شود که نتیجه این مورد در در پوست انسان منجر به جوان سازی پوست خواهد شد . ژرمانیوم ارگانیک در درون در گانودرمای لوسیدوم شامل بهتر کرئن جران خون، دفع کردن سموم بدن ورساندن اکسیژن به سلول ها و بافت های سلولی بدن است  که نتایج آن شامل احساس  کمتر شدن خستگی بدن می باشد . گانودرمای لوسیدوم آنتی اکسیدان های زیادی دارد که باغث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود،همچنین پلی ساکارید ها و  ماده های دیگر در گانودرمای لوسیدوم دیگر  همین که کنترل و تنظیم سیتم ایمنی بدن را انجام می دهد ،این رو در کنارهم بهترین سلاح مبارزه  مقابل ویروس ها و عفونت خواهند بود.سرانجام پلی ساکارید ها همراه با پپتید ها و سوپر اکسید دیسموتاز راز پیری زود راس جلوگیری خواهند کرد. همچنین در درون گانودرما ی لوسیدوم شامل   مقادیر متنوعی از ویتامین ها و مواد معدنی  قابل توچه هست.

 

از جمله  خواص دیگر قارچ گانودرمای  لوسیدوم:

&-تقویت دستگاه ایمنی  بدن

&- خواص ضدسرطان 

&-مبازه کردن با خستگی و افسردگی

&-محافظت کننده از قلب 

&-کنترل کردن قند خون

&-خاصیت ضد التهابی وآتی اکسیدانی

&-بهبود آلرژی

&-حفاظت کننده از ذستگاه گوارش

&-محافظت کننده از ساختار اعصاب

&-محتفظت از کلیه ها و کبد

&-کمک به بهتر خوابیدن

 

 

*_خب حالا با همه این مواردی که در مورد جینسینگ و قارچ گانودرما گفتیم،این اطلاعات به چه دردی از ما دوا می کند؟

با ترکیب کردن این دو محصولی بدست می آید که دارای خواص زیر است:

*_خواص جینسینگ:

کنترل کردن دیابت

جلوگیری کننده از سرطان

کمنترل فشار خون سرد و ضربان قلب

افزایش سیستم ایمنی بدن

 تقویت قوای جسمی و جنسی

تقویت کننده حافظه و چشم و ناخن و مو

محافظت کنده از کبد در برابر خطرات ناشی از مصرف الکل

کمترل کردن اختلالات  یائسگی خانم ها

جلوگیری کننده از خطر سکته مغزی

چلوگیری درمقابل تشکیل تومورهای سرطانی

*-خواص قارچ گانودرمای لوسیدوم:

از بین بردن آکنه و جوش صورت

تویت کبد در بدن

بهبود سیستم ایمنی بدن

جوان سازی پوست

افزایش شد مو و ناخن

جلوگیری از ریزش مو

بهبود دیابت و قند خون

افزایش سوخت و ساز در بدن و کمک به لاغری

کم شدن خطرمبتلا شدن به بیماری هایی مثل کبد مانند :هپاتیت B، سیروز کبدی

 ضد ویروس و  پیشگیری از  بیماری ایدز و درمان آن

از ین بردن پیسی یابرص پوست

*_کلام آخر: اگر این محصول زیاد از حد استفاده شود عوارضات زیر را به دنبال دارد؟
**سیستم اعصاب مرکزی 1:  افزایش فشارخون بدن، افت فشارخون در سوداوی ها و بلغمی ها
**سیستم اعصاب مرکزی2: اختلال در راه رفتن انسان، آتاکسی، بیماری مغزی در انسان، گیجی سر، افسردگی و خستگی،  خواب آلودگی مقطعی، سردرد های پی در پی
، ضعف عضلات **بدن، کرختی بدن، خواب رفتگی اندام های بدن، تومور کاذب مغزی در انسان ها، تشنج مغز.
**پوستی: ریزش موی سر، قرمزی چشم، خارش بدن، راش پوستی در فرد، کهیر در کمر
**غدد درون ریز و متابولیسم: کاهش کلسیم خون فرد، کاهش پتاسیم خون بدن، کاهش منیزیم خون بدن، کم شدن سدیم خون، کاهش وزن شدید بدن
**گوارشی: بی اشتهایی کاذب، اسهال ناشی از کلستریدیوم دیفیسیل در بدن، حالت تهوع، ریزش غیر ارادی بزاق از دهان فرد التهاب دهان مثل :آبسه ، استفراغ و حالت تهوع
**ادراری تناسلی:    کم ادراری از فرد، پروتئین در ادرار فرد
**هماتولوژی و انکولوژی: بیماری آگرانولوسیتوز، آنمی در ادرار، افزایش سطح ائوزینوفیل در ادرار فرد ، گرانولوسیتوپنی در ادرار فرد ، لکوپنی، خارش در بدن، رتیکولوسیتوپنی **در بدن ، رتیکولوسیتوز، بزرگ شدن طحال فرد، ترومبوسیتوپنی.
**کبدی: بزرگ شدن کبد فرد، افزایش آنزیم های کبدی و کبد چرب
**ازدیاد حساسیت: آنافیلاکسی در بدن فرد، واکنش شبه آنافیلاکسی در بدن فرد.
**موضعی: واکنش محل تزریق، درد محل تزریق
**عصبی، عضلانی و اسکلتی: درد مفاصل در زانو ها، کرامپ عضلانی در بدن، خستگی عضلانی در پاها (سندرم شبه میاستنی گراویس در پاها)، پرش عضلات، لرزش در دست و **گردن، ضعف عضلانی.
**چشمی: اختلال بینایی در فرد خاطی
**گوشی: اختلال شنوایی درگوش ها، کاهش شنوایی در گوش ها، وزوزشدن گوش
**کلیوی: کاهش کلیرانس کراتینین در کلیه، کاهش وزن مخصوص ادرار فرد، افزایش BUN در ادرار، افزایش کراتینین سرم در بدن، پر ادراری و پر حجم بودن ادرار، نارسایی کلیه ها خصوصا کلیه چپ
**تنفسی: تنگی نفس از دهان، فیبروز ریه، دپرسیون تنفسی در فرد
**متفرقه: تب در سر 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamd mohamadi

شیره سیب

خواص شیره سیب

شیره سیب از غلیظ  شدن آب سیب بوجود می‌آید. این شیره‌ی خوش طعم و لذیذ که از آن به عنوان اکثیر جوانی نیز یاد می‌شود، را میتوان به صورت روزانه استفاده نمود. شیره سیب مفرح است و جهت افزایش نشاط و شادابی استفاده می‌شود. همچنین باعث تقویت قلب و اعصاب می‌شود و از آن جهت رفع کم خونی نیز بهره می‌گیرند. برای بهره بردن از خواص بی‌نظیر این محصول خوشمزه می‌توانید آن را به صورت خوراکی یا شربت میل کنید.

اگر شما هم به سلامتی و شادابی خودتان اهمیت میدهید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

میوه‌ی سیب یا شیره‌ی سیب؟

 

کمتر کسی را می‌شناسیم که سیب را دوست نداشته باشد و یا از خواص آن بی‌اطلاع باشد؛ اما هیچ توصیفی به اندازه‌ی ضرب‌ المثل انگلیسی «با خوردن روزی یک سیب، به دکتر نیازی نخواهی داشت» نمی‌تواند خاصیت و اهمیت بالای سیب برای سلامتی انسان را بیان کند. سیب، یکی از سلامت بخش ترین خوراکی های اطراف ما محسوب می‌شود.

اما در مقایسه میوه‌ی سیب با شیره‌ی سیب، شیره برنده می‌شود! وقتی میوه سیب به شیره تبدیل شود، خواص حجم زیادی سیب به صورت فشرده در اختیار ما قرار میگیرد، به طوری که مصرف یک قاشق غذا خوری شیره سیب، با مصرف دو تا سه فنجان از میوه برابری کند .

 


طرز تهیه‌ی شیره سیب:

 

روند کلی تولید شیره از انگور و خرما گرفته تا شیره‌ی سیب و توت تقریبا به یک شکل است. برای تهیه‌ی شیره از میوه‌ها ابتدا آب آنها را می‌گیرند و پس از آن آب را روی شعله با حرارت ملایم قرار می دهند تا غلیظ شود. توجه داشته باشید که شیره از میوه‌های شیرین بدست می‌آید. عمل حرارت دهی و غلیظ شدن آب سیب، تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که قوام شیره به اندازه دلخواه درآید.

 

تفاوت شیره‌ی سیب صنعتی و سنتی چیست؟

 

در روش‌های سنتی حرارت خیلی بالایی به آب میوه‌ها می‌‌دهند تا آن را تبدیل به شیره کنند. این حرارت بالا باعث تیره شدن رنگ شیره‌های سنتی می‌شود. اما در روش های صنعتی با استفاده از دانش فنی بالا و استفاده از ماشین آلات پیشرفته با پایین اوردن درجه حرارت، هم مواد مغذی داخل شیره بیشتر حفظ می‌شود هم محصول نهایی رنگ روشن‌تر و شفاف‌تری نسیت به شیره‌های سنتی خواهد داشت.

به همین دلیل است که رنگ شیره های صنعتی نسبت به سنتی روشن تر خواهد بود.

 

خواص شیره سیب:

 

  • شیره‌ی سیب یکی از بهترین تقویت کننده‌ها و پاک کننده‌های معده است.
  • شیره‌ی سیبت باعث  قویت قلب، مغز، کبد و در نهایت دستگاه گوارش می‌شود.
  • شیره‌ی سیب به حفظ و سلامت دندان‌ها کمک زیادی می‌کند.
  • شیره‌ی سیب در حفظ رطوبت و شادابی پوست بسیار مؤثر است.
  • شیره‌ی سیب حاوی ویتامین B2، ویتامین A و C همچنین مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم  و پتاسیم می‌باشد.
  •  شیره‌ی سیب کم خونی را رفع می‌کند.
  • همچنین این شیره‌ی مقوی برای آسم و تنگی نفس نیز مفید است.
  • شیره‌ی سیب تقویت کننده و محافظ معده میباشد.

 


ایا شیره‌ی سیب سرفه را کاهش می‌دهد؟

شیره‌ی سیب به دلیل بالا بودن میزان ویتامین و مواد معدنی می‌تواند درمان کننده‌ی برخی سرفه‌ها باشد. مثلا افرادی که شیمیایی هستند و همچنین افرادی که با بالا رفتن سن دچار تنگی نفس شده‌اند، میتوانند از این شیره‌ی پر خاصیت استفاده کنند تا حد بسیار زیادی مشکل‌شان برطرف شود.

 

رفع کم خونی با مصرف شیره سیب :

یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش درمان کم خونی در طب سنتی استفاده از شیره سیب، برای حل این مشکل است. شیره‌ی سیب به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آهن، برای افرادی که مشکل فقر آهن و کم خونی هستند بسیار مفید است. افرادی که دچار کم خونی و فقر آهن هستند، می‌توانند به صورت روزانه از این محصول پرخاصیت استفاده نمایند. شیره‌ی سیب علاوه بر تولید خون در بدن، به تصفیه خون نیز کمک می‌کند.

 

تقویت اعصاب با شیره سیب :

مصرف روزانه‌ی سیب آرام بخش است و به کنترل اعصاب و جلوگیری از تنش‌های عصبی کمک می‌کند. همچنین مصرف این میوه‌ی پرطرفدار به کاهش اضطراب و استرس نیز کمک زیادی می‌کند. استفاده از شیره طبیعی سیب هم به دلایلی که گفتیم خاصیت کنترل خشم دارد و به ایجاد آرامش ذهنی کمک می‌کند. استفاده از شربت سیب که تهیه شده از شیره سیب و آب ولرم است، برای رفع استرس، دلشوره و نگرانی مخصوصا در دوره‌ی بارداری بسیار موثر است.

 

مصرف شیره‌ی سیب در بارداری چگونه است؟

همان طور که گفتیم شیره‌ی سیب خواص زیادی دارد و سرشار از ویتامین است. مصرف این دارو در بارداری هم برای مادر و هم جنین مفید بوده و با تقویت معده، هضم بهتر غذا، بهبود گردش خون و جلوگیری از بالا رفتن آن می‌تواند روند دوره‌ی بارداری را آسان‌تر کند. همچنین اگر در دوره‌ی بارداری دچار مشکل تنگی نفس شده‌اید نیز میتوانید جهت رفع این مشکل از شیره‌ی سیب استفاده نمایند.

 

طریقه مصرف:

می توان شیره‌ی سیب را به دو صورت مصرف کرد:

  1. شربت شیره‌ی سیب: برای تهیه‌ شربت شیره‌ی سیب، 2 قاشق غذا خوری از شیره را در یک لیوان آب ولرم حل و میل نمایید.
  2. 1 قاشق مرباخوری از شیره‌ی سیب را پس از هر وعده غذایی مصرف نمایید.

 

بهترین زمان برای جذب بهتر ویتامین شیره‌ی سیب، مصرف آن صبح به صورت ناشتا می‌باشد.

 

احتیاط:
هرچند که شیره‌ی سیب سرشار از مواد و مغذی و ویتامین است و استفاده از نسبت به محصولات قندی الویت دارد، اما این محصول یک ماده‌ی غذایی کاملا شیرین با کالری بالا می‌باشد و در استفاده از آن حتی افراد سالم هم نباید زیاده روی کنند.

 

روش نگهداری:

 

 لازم نیست که شیره را در یخچال نگهداری کنید. چنانچه این محصول در بیرون از یخچال کپک بزند و یا ترش شود، شیره‌ی خالص و مرغوبی نیست. رنگ شیره‌ی مرغوب شفاف است و از غلظت بالایی برخوردار است. شیره‌های رقیق رطوبت و آب بیشتر و قند کمتری دارند. بنابراین شیره‌ای که غلظت مناسب دارد، دارای مواد مغذی بیشتری است.

 

شیره‌ی سیب را از کجا تهیه کنیم؟

 

برای تهیه‌ی شیره‌ی سیب می‌توانید به عطاری‌ه و فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور مراجعه فرماید. همچنین برای خرید بهصورت آنلاین به عطاری آنلاین، عطاری تهران و عطاری 24 مراجعه کنید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا صالحی

از لیف های لایه بردار پوست نتیجه نگرفتی و خسته شدی؟چارشو ما برات پبدا کردیم.

                                                                                                                                            موضوع:لیف لوفا               

                                                                                                                                                                                      مقدمه:آیا شما هم از بر ای جوان سازی پوست خود از لیف های  لایه بردارها استفاده کردید؟                        

                                                                                  (( بذر گیاه لوفا)) 

 

<<-آیا شما تبلیغات بسیار زیاد ماهواره و سایت ها و شبکه های اجتماعی

را درمورد لیف لایه بردار پوست شنیده اید؟ 

  سایت ها و شبکه های اجتماعی بسیاری وجود دارد که محصولات

جوان سازی پوست مثل لیف های لایه بردار پوست تبلیغ می کنند و

سعی می کنن محصولات خود را با تبلیغات کلامی بسیار ویژه و خوب و اثر

گذار به  بنندگان معرفی کنند، اکه اکثرشان متاسفانه کلاه برداری هست.    

                                                                                                          

 

 نکته:این لیف ها اکثرشان ممکن هست ترکیبات شمیایی خاصی داشته باشند،که با پوست بدن مفید هنیستند و عوارضی را به همراه  دارند.                                                          

 

<<_تا به حال از خرید محصولات جوان سازی پوست که همگی با عوارض همراه هستند،خسته نشدین؟

وجود گیاهی به به نام لوفا این مشکل را حل کرده است. 

     ((نمونه ای از لیف گیاهی لوفا))                                           

 

 

 

پس یک یک دوش آب گرم بگیرید،آرامش خود را حفظ کرده و هم وزن کم کنید و شاداب تر شوید.     

داشتن پوستی شاداب و تازه و سالم آروزی هر مرد و زنی هست.   

**نکته:یکی از جالب ترین نکاتی که برای داشتن پوستی شاداب

خصوصا شما خیلی مهم هست،این است که سلول های مرده

پوست لایه برداری شده و در سطح پوست گردش خون وجود داشته باشد.                            

 

<<-تا به حال لیفی گیاهی و ارزان به اسم لوفا به گوشتان خورده است؟                                                                                 

کیسه اسفنجی مانند لوفا گیاهی هست که سالیان درازی استفاده شده و به عنوان یک لایه بردار طبیعی برای پوست کاربرد دارد و با باز نگه داشتن منافذ پوستی به پوست اجازه نفس کشیدن را می دهد.

 

<<_لوفا در کجاهای جهان وجود دارد؟  

این نوع گیاه در آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی هست و ازخانواده میوه های کدو و خیار می باشد.

                                                                       

<<_آیا لوفا کاربردی هم برای انسان دارد؟

 این گیاه را می توانید به صورت دم کرده استفاده کنید و هم می توانید از خود آن به عنوان غذا استفاده  کنید.موضوع دیگری هم که بسیار جالب هست،از آن می توان به عنوان لیف هم استفاده کرد. 

 

<<_چگونه از لوفا به عنوان لیف لایه بردار پوست استفاده کنیم؟ 

  روش استفاده این هست که ابتدا خود میوه ی آن را باید خشک کنید ،که یک فرم اسفنجی                                                         

شکل به خود بگیرد و که خواص بسیاری دارد و ازآن می توان با همین روش در ساهت لیف

لایه بردار که خیلی خاصیت دارد،استفاده کرد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

               

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

 

برخی خواص لیف لوفا:

   *رفع چین و چروک صورت                        

   *درمان گل مژه در ابرو 

    *تسکین درد های موضی در بدن

   *لایه بردار طبیعی پوست                                                                               

   *تحریک کننده ی پوست برای تولید سلول های پوستی سالم                                                                                    

   *بهبود گردش خون در سطوح کل بدن                                                                                                              

   *از بین رفتن لک و جوش در بدن و صورت                                                                                                         

   *زیاد شدن چربی سوزی بافت های چربی پوستی (متعادل شدن چربی زیر پوست) 

   

نکته خیلی طلایی:ماساژ دادن خود لیف  لوفا  به مدت  ده  دقیقه در بدن  هنگامی که به حمام می روید موجب  چربی سوزی بافت های سطح پوست شده و ماشاژ  ده دقیقه ای این گیاه می تواند به اندازه نیم ساعت فعالیت طبیعی بدن در روز  هنگام چربی سوزی باشد.

 

<<_روش استفاه از لیف لوفا چیست؟                                                                                                                                                                                                                      

  ابتداین لیف را  باید به مدت یک دقیقه در آب ولرم خیس کیم ،سپس می توانیم با مواد شوینده یا بدون مواد شوینده روی بدن و نقاط مورد نظر بدن خود استفاده کنیم.

<<_از لیف لوفا چند بار می شود،استفاده کرد؟

  برای این که این لیف گیاهی بعد از هر بار استفاده سالم بماند،باید آن را پس از استفاده تکان داده و در معرض نورخورشید توی هوای آزاد قرار دهید تا کماملا خشک گردد.

 

<<_مدت دفغات استفاده از لیف لوفا چه قدر هست؟

لیف لوفا به طور متوسط 300 بار در هر استحمام قابل استفاده است.                                           

لیف های های گیاهی متنوغی در بازار وجود دارند،که هر  کام با استفاده از مواد شوینده خاصیت لایه برداری هم برای پوست های بدن دارند.                                                                                      

لیف هایی هم با الیاف مصنوعی در بازار  هست،که خب نسبت به این لیف ا خصوصا لیف لوفا ، خاصیت کم تری برخوردار هست،بنابراین اگر می خواهید به سلامتی خود و پوست بدن خود اهمیت  دهید،توصیه ما به شما  این است که از لیف های لایه بردار پوست استفداه کنید تا پوست سالمی  داشته باشید.

 

<<_کلام آخر:                                                                                                                                                                                                                                                              

با همه ی اطلاعات و حرف هایی که در مورد گیاه لوفا و کاربردهای                                                                       

آن در صنعت و استفاده آن به عنوان لیف لایه بردار سطحی پوست گفتیم

سالیان سال هست که مردم از آن به عنوان لایه بردار طبیعی پوست بدناستفاده می کنند.                                                                                                                                                                           

                                                                                                                                                                                                                                      

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

 

 

                                                                                                                                               

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohamd mohamadi