عطاری آنلاین

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

پر پشت کردن ابرو به طور معجزه آسا در خانه با کمترین امکانات

 

از آنجا که ابرو در زیبایی صورت تاثیر بسیاری دارد و حالت ابروها نیز به چشم ها شکل می دهد درنتیجه کم پشت بودن ابرو می تواند در فرم صورت مشکل ساز شود.

ولی همه ی ما نمی توانیم ابروهایی پرپشت به صورت طبیعی داشته باشیم. اکثر ما ابروهایی نازک و شکننده داریم و برای ترمیم آن ها به دنبال راه حلی می گردیم. چیز هایی وجود دارند که می توانند فرآیند ترمیم و پرپشت کردن ابرو را افزایش دهند و برای این کار چیزی بهتر از درمان های طبیعی وجود ندارد.


دلایل سستی ابرو وروش های ترمیم  آن چیست؟
علل خالی بودن و کم پشتی ابروهایمان چیست؟

1. کهولت سن

2. بیماری های تیروئیدی

3. کمبود برخی از ویتامین ها مثل:ویتامین D و B 12

4. دوران بارداری و زایمان

5. عوارض های برخی از داروها

6. استرس وافسردگی بیش از حد

7. شیمی درمانی


چگونه می توان ابروهای خود را به صورت معجزه آسا پرپشت کرد؟

1. از موچین استفاده نکنیم!

اولین درمان این است که استفاده از مو چین را متوقف کنیم زیرا ابرو درحالت اولیه رشد ضعیفی دارد و اگر ما از موچین استفاده کنیم باعث می شود رشد ابرو یا کلا متوقف شود و یا اینکه ریشه ی آن قسمت ضعیف رشد کند بنابر این از استفاده موچین تا زمانی که ضخامت مورد نظر ابرو را بدست نیاودیم استفاده نکنیم.

 

 

2. آیا تغذیه مناسب برای داشتن ابرویی پرپشت لازم است؟

برای داشتن بدنی مناسب وهمچنین ابروهایی پرپشت می توان به این موضوع اشاره کرد اما اگر رژیم غذایی فاقد ویتامین های مغذی باشد ممکن است علاوه بر اینکه بدن ما دچار ضعف جسمی شود باعث می شود که ابروهای ما و قسمت های رویشی مو از حالت رشد طبیعی برعکس، دیگر رشد نکند.

3. ویتامین های گروه Bهم باعث پرپشتی ابرو میشود؟

گروهی از ویتامین ها که در آب حل می شوند و نقش مهمی در عملکرد سیستم بدن دارد؛ علاوه بر آن  گروهی از ویتامین ها همچنین به تقویت ابرو کمک می کنند.

ویتامینرا از کجا می توان تغذیه کرد؟

می توان برخی از آن ها را درغذاها یی مانند: موز، بلوط، سیب زمینی و سویا پیدا کرد همچنین می توان برخی از مکمل های این ویتامین را با استفاده از حل کردن در آب مصرف نمود.


4. پروتئین:

پروتئین بخش اصلی هر سلول است که بافت های نرم را به وجود می آورد و باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود همچنین باعث تحریک رشد سریع مو و ابرو نیز می باشد.

پروتئین را در برخی از غذاها مانند گوشت، شیر، تخم مرغ، سبزیجات  و غلات می توان یافت.


 

5. روی:

با گسترش علوم مدرن بسیاری از یافته های اندیشمندان نشان داده شده که روی، نقش بسیارمهمی در تحریک رشد ابرو دارد.
روی را می توان در برخی از غذاها مانند: مرغ، گوشت قرمز، ماست و کدو مشاهده کرد.

روش های ترکیب برخی از روغن های گیاهی:

1. نقش چشم گیر روغن زیتون برای تقویت ابروی کم پشت:

*ابتدا پوست خود را تمیز بشویید سپس با استفاده از پنبه آن را آغشته کنید و سپس به ابرو های خود ماساژ دهید؛ بهتراست این کار را قبل از خواب انجام داد.

سپس بعد از یک شبانه روز قسمت آغشته به روغن را با آب گرم بشویید؛ این کار را به مدت ۳ هفته انجام دهید.

قطعا روغن زیتون از سریع ترین راه هایی است که به شما کمک می کند ابروهایی ضخیم و پرپشت داشته باشید.


 

2. معجزه ی قرن: ترکیب روغن نارگیل و وازلین:

*ابتدا این ترکیب باور نکردنی را به یک مخلوط غلیظ تبدیل کنید سپس پس از تمیز کردن پوست پنبه را آغشته از آن محلول کنید و بر روی ابرو هایتان ماساژ دهید بعد از یک شبانه روز آن را با آب گرم بشورید و این کار را به طور متداوم به مدت یک ماه انجام دهید بعد از این مدت نقش چشم گیری در رشد ابروهایتان می بینید.

 

3. ابروهای خود را با زرده تخم مرغ تقویت کنید!

*بعد از تمیز کردن پوست قبل خواب از زرده تخم مرغ به ابرو ها بزنید سپس بعد از ۲۰-۳۰ دقیقه، این ترکیب را با آب ولرم بشویید. این روش را هرشب قبل از خواب به مدت ۳ هفته انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

نکات پایانی که بهتر است برای پیشگیری از ریزش ابرو و کم پشتی آن بدانید!

*دوری کردن از مواد آرایشی تا حد امکان

*نوشیدن آب زیاد در طول روز برای دفع مواد زائد و رشد بهتر ابرو

*اجتناب از تیغ زدن ابرو

*از کرم های مصنوعی بر روی ابرو استفاده نکنید

 

 

 

 

 

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
mohammadreza mohammadi

خواص عجیب و باور نکردنی روغن گل گاو زبان

درباره ی گیاه گل گاو زبان

گل گاو زبان از گیاهان معروفی می باشد که خواص زیاد و پرکاربردی دارد و از آن برای درست کردن چای و دمنوش استفاده میشود جدا از آن روغن گل گاوزبان،عرق و دمنوش اونیز خاصیت های مجزایی دارد که درادامه به تحلیل و بررسی خواص معجزه آسایه روغن این گیاه می پردازیم.

جالب است درمورد طبع و تاریخچه ی این گیاه کمی بدانیم!

این گیاه طبعی گرم داردوبه شکل علف وحدودا درطی یک سال رشد میکند و ساقه های خاردار و شیارداری نیز دارند و ازبرگ هایی ساده از جنس مخمل برخورد دار هستند که ساقه های آنها حدود۶۰سانتی متر می رسد واین گیاه پرخاصیت رامی توان به شکل خود رو در دامنه های کوه های البرز مشاهده کرد. گاو در زبان ترکی به معنای آبی می باشد یعنی گلی که برگی آبی به همراه دارد و این گیاه  نیز از غنی ترین اسید های چرب به شمار می آید.

فواید روغن گل گاوزبان

روغن گل گاو زبان مکملی است ضد التهاب که نوعی اسید چرب امگا۶ به حساب آورده می شود، خاصیتی دارد که برای قسمت های مختلفی از بدن کاربرد درمانی دارد؛هنگام بروز استرس و بیماری های التهابی از آن استفاده میشود و بسیار موثراست.


 

1. چگونه استرس نداشته باشیم ؟

گل گاو زبان به صورت کلی گیاهی آرامبخش شناخته شده است و استفاده از روغن این گیاه خاصیتی آرام بخش دارد که افسردگی، استرس واظطراب را کاهش میدهد.

2. نگران آلزایمر نباشید!

این روغن باعث میشود امواج عصبی به سرعت انتقال پیداکنند و خطر ابتلا به آلزایمز را کاهش میدهد به طور کلی گل گاو زبان گیاهی برای مغز واعصاب شناخته شده است.

 

3. چگونه روده عملکرد درست داشته باشد؟

روغن گل گاو زبان باعث عملکرد روده میشود این روغن با تحرکاتی که در روده صورت میگیرد باعث میشود که روده به خوبی کار کند واین عمل به کسانی که دچار تنبلی واختلال در نظم کارکرد روده دارند پیشنهاد میشود.

4. آیا می توان بیماری های تنفسی و عفونی را درمان کرد؟

این روغن عملکرد ریه هارا درافرادی که عفونت های التهابی دارند بهبود می بخشد و سرما خوردگی و یا آنفولانزا را درمان میکند.
ازمهم ترین کارهای این روغن که میتوان به آن اشاره چشم گیری داشت از بین بردن التهاب می باشد که در بیماری های تنفسی بسیار پر کاربرد و موثر است.

 

 خواص گیاه گل گاو زبان:

دم کرده ی گل گاو زبان به همراه کمی لیمو رامی توان یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرما خوردگی دانست.

گل گاو زبان در درمان سرفه های مزمن و آسم نیز موثر است.

در درمان سرفه های خشک می توان گیاه گل گاو زبان را با بابونه وگل شقایق ترکیب کردو آن را روزی ۳-۲بار بنوشید.

خواص دم نوش گل گاو زبان برای کاهش فشار عصبی وتقویت حافظه را دراین ویدیو مشاهده می کنیم:

 

 

 

 

همان طور که می دانید هر چیزی علاوه بر خوبی بدی هایی هم دارد ازجمله گل گاو زبان که در ادامه به آن می پردازیم:

 

مصرف بیش از اندازه ی این گیاه در دراز مدت به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی خطرناک(PAS) می تواند باعث ایجاد سرطان کبد شود.
به دلیل داشتن این ترکیب زنان باردار باید از استفاده ی این گیاه تا جایی که می توانند پرهیز کنند زیرا این ماده باعث می شود که نوزاد حین تولد ناقص زاییده شود همچنین مادرانی که درحال شیر دهی به نوزاد هستند از مصرف گل گاو زبان باید حدالامکان خودداری کنند.
مصرف روغن گل گاو زبان بر روی ضخم نیز باعث می شود که زمان خون ریزی طولانی تر شود به همین خاطر استفاده از آن بر روی ضخم ها باید بسیار با احتیاط صورت گیرد.
 
 

نکته پایانی که جالبه در مورد این گیاه بدانید:

در برخی از مطالعات نشان داده شده است که روغن گل گاو زبان برای پوست بدن مضر می باشد اما تا کنون گل گاو زبان گیاهی بوده است که از کمترین عوارض جانبی بر خوردار می باشد.
اما اگر می خواهید از آن به صورت خوراکی استفاده کنید حتما با پزشک در جریان بگذارید. روغن گل گاو زبان به دلیل ماده شیمیایی خطرناکی که دارد باعث سرطان کبد ونیز عملکرد برخی از قسمت های بدن را از بین می برد.

 

 

 

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
mohammadreza mohammadi