مصطکی جادوی شفا بخش

 

 

روغن مصطکی

مصطکی یا برادر کندر گیاهی پرفایده در طب سنتی میباشد که خواص فراوان آن به اثبات رسیده است. این گیاه مدیترانه ای درختچه هایی همیشه سبز با گل های سبز و قرمز دارد، میوه های کروی قرمز رنگ آن بعد رسیدن سیاه میشوند. از این گیاهی روغنی فوق العاده استخراج میشود که جای روغن زیتون نیز از آن بهره میبرند.

در ادامه برخی از خواص این روغن بی نظیرموجود در عطاری ها را بررسی میکنیم

 

  •  آیا مصطکی برای پوست موثر است؟

روغن مصطکی فواید زیادی برای پوست دارد این روغن باعث آبرسانی پوست میشود و پوست را نرم و شفاف میکند همچنین از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت میکند.

  • مصطکی تسکین دهنده ی طبیعی درد های چشمی

یکی از درمان های خانگی برای درد های چشم استفاده از روغن مصطکی میباشد این روغن با خاصیت ضدعفونی کنندگی بالا مانع از ایجاد عفونت در چشم میشود همچنین در درمان درد و عفونت و التهاب چشمی تاثیر گذا است.

  • تاثیر روغن مصطکی بر کبد چیست ؟

کبد عضو حیاتی بدن ماست که وظایفی مثل تنظیم قند خون ،پروتئین سازی ،ذخیره ی مواد حیاتی و و سم زدایی دا بر عهده دارد اگر تغذیه ی شما متشکل از موادی با طبع سرد باشد در طولانی مدت کبد شما سرد میشود ، روغن مصطکی با دارا بودن طبع گرم و خشک سردی کبد را از بین میبرد و به معتدل شدن طبع بدن کمک میکند

  • مصطکی دوستی برای معده

یکی از بهترین راه های درمانی برای ضعف معده استفاده از روغن مصطکی میباشد چند قطره از این روغن را روی معده ریخته و تا از بین رفتن روغن مالش دهید این کار ن تنها ضعف معده را درمان میکند بلکه به بهبود عملکرد سیستم گوارش و همچنین هضم کمک زیادی میکند.

  • آیا روغن مصطکی سرطان را درمان میکند؟

مصطکی یک انتی اکسیدان قوی میباشد .انتی اکسیدان های موجود در روغن مصطکی با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و از ایجاد همچنین پیشرفت غده های سرطانی جلوگیری میکنند

  • مصطکی ضد آفتابی طبیعی

روغن مصطکی یکی از بهترین روغن های طبیعی برای محافظت از پوست در برابر اشعه ی مضر خورشید میباشد. همچنین این روغن معجزه گر با از بین بردن سوختگی های سطحی پوست کمک زیادی ب سلامت ظاهری شما میکند

  • آیا مصطکی میتواند سرفه را برطرف کند؟

روغن مصطکی یک خلط آور طبیعی بوده و به پاک کردن سموم از بدن کمک میکند این روغن با اثرات ضد میکروبی به پاکسازی بدن کمک میکند همچنین با گشاد کردن عروق باعث بهتر شدن اکسیژن رسانی به ریه ها میشود و در درمان گرفتگی نفس و سرفه بسیار موثر است.

 

  • تاثیر مصطکی بر لثه و دندان

سست شدن و عدم استحکام لثه ها از موضوعاتی است که اگر به آن توجه نشود موجب بوجود آمدن آسیب های جدی میشود. برای جلوگیری از این آسیب ها باید روش های مراقبت از لثه و دندان را بدانیم.یکی از این راه های مراقبتی استفاده از روغن مصطکی میباشد که با یک بار استفاده از آن متوجه تاثیر بالای آن میشوید.

 

  • آیا مصطکی به تقویت حافظه کمک میکند؟

بی شک مهمترین عضو بدن انسان مغز است که مسولیت کنترل و اراده ی رفتار را برعهده دارد. مغز روزانه 1/4 از کالری مصرفی بدن را دریافت میکند. مغز برای اداره ی بهتر فعالیت های انسان نیاز ب تقویت دارد یکی از مهم ترین راه های تقویت آن استفاده از ترکیب روغن مصطکی و کندر میباشد.

  • درمان گرفتگی گوش با مصطکی

برای پاکسازی گوش میتوان از این روغن پرفایده استفاده کرد. روغن مصطکی جرم گوش را نرم میکند و باعث میشود راحت تر از گوش خارج شود. همچنین مصطکی سنگینی و کری که بر اثر غده در گوش بوجود آمده باشد را از بین میبرد.

 

  • خواص ترکیب مصطکی با عسل چیست؟

در طب سنتی فواید زیادی برای ترکیب عسل و مصطکی بر شمرده اند . اصلی ترین این فایده ها افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها میباشد .
از دیگر فواید این ترکیب جلوگیری و درمان خون ریزی های شدید دوران قاعدگی میباشد. در مصر باستان از این ترکیب برای مومیایی کردن اجساد استفاده میشد جون مقاومت بالایی دارد.

  • درمان زخم معده با روغن مصطکی

باکتری های اچ پیلوری از عوامل اصلی ایجاد زخم های گوارشی میباشد. این باکتری از عوامل اصلی ایجاد زخم معده میباشد. این باکتری با وجود آنکه در برابر انتی بیوتیک ها مقاومت است، اما خواص ضد باکتریال مصطکی آن را از بین میبرد .

  • آیا استفاده از روغن مصطکی ضرر دارد؟

استفاده از این روغن برای مادران باردار و شیرده توصیه نمیشود همچنین استفاده از آن برای کودکان ممکن از است باعث ایجاد اسهال شود.استفاده از روغن مصطکی در برخی از بزرگسالان نیز ایجاد حساسیت میکند از این رو برای استفاده ی موضعی از این روغن توصیه میشود ابتدا روی قسمت کوچکی از پوست تست شود. در ضمن روغن مصطکی با برخی دارو های شیمیایی تداخل ایجاد میکند و استفاده از آن مستلزم اجازه ی پزشک میباشد

  • قیمت روغن مصطکی

قیمت این روغن معجزه گرموجود در عطاری 24 تهران برای هر 30 میل لیتر بین 50.000 تا 65.000 در بازار میباشد.

 

در آخر امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد

موفق و پیروز باشید