لاک مغسول

چربی‌سوزی گیاهی

 

لاک مغسول، دوس، دوج یا لک نخود صمغ گیاهی مغذی و مفیدی است که از درختچه‌ای به نام Anacardiaceae گرفته می‌شود. این درخت در کشورهای چین، هند، ژاپن، آفریقا و اندونزی رشد می‌یابد. برای تهیه این لاک گیاهی روی تنه‌‌ی درخت شکافی ایجاد شده، مایع‌ای که از شکاف خارج می‌شود را در ظرفی سر پوشیده به طوری که در مجاورت نور و هوا قرار نگیرد جمع آوری می‌کنند. این شیره به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می‌شود. همچنین در طب سنتی ترکیب این گیاه با گیاهان دارویی دیگر بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کنند. برای آشنایی با این گیاه و خواص آن با ما در عطاری آنلاین همراه باشید.

 

 

خواص درمانی لاک مغسول

 

از خواص لاک مغسول در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. از جمله‌ی این درمان‌ها، درمان ضعف، درمان زردی و یرقان، تقویت معده، درمان انگل روده، تورم طحال و از همه مهم تر درمان اضافه وزن می‌باشد‌.

برخی متخصصان طب سنتی از این لاک گیاهی برای درمان سل ریوی نیز کمک می‌گیرند.

 

آیا لاک مغسول سل را درمان می‌کند؟

 

سل یک بیماری شایع از خانواده‌ی آنفولانزا با سرعت انتقال می‌باشد که عموما مرگ‌بار است.

برای جلوگیری از ابتلا همچنین درمان این بیماری خطرناک می‌توان از لاک مغسول کمک گرفت. لاک مغسول ایمنی بدن را بالا میبرد و بدن را در برابر این بیماری کشنده مقاوم می‌کند.

 

آیا لاک مغسول معده ضد نفخ است؟

 

دلیل نفخ تجمع گاز در معده و روده می‌باشد، این گاز ها با خوردن بعضی خوراکی‌ها مانند حبوبات بوجود می‌آیند.

عده‌ی زیادی از افراد هستند که از این مشکل آزاردهنده رنج می‌برند. لاک مغسول با طبع گرمی که دارد، معده را تقویت کرده و نفخ را برطرف می‌کند.

 

لاک مغسول از بین برنده‌ی انگل روده

 

انگل‌های در بدن موجودات زنده زندگی می‌کنند، یکی از میزبان‌های این موجودات ما انسان‌ها هستیم. خیلی از بیماری‌های خطرناک انسان به دلیل وجود این انگل‌ها هستند.

پیدا کردن انگل در بدن کار آسانی نیست و گاهی نیاز به آزمایش و تست های پزشکی دارد. برای از بین بردن انگل‌های روده می‌توان از لاک مغسول کمک گرفت.

این لاک به راحتی می‌تواند انگل‌های روده مانند کرم آسکاریس را از بین ببرد.

 

آیا لاک مغسول ضعف عضلانی را از بین می‌برد؟

 

گاهی پیش می‌آید که انسان به صورت ناگهانی قدرت تحرک خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند حرکت کند.

به این حالت در بدن انسان ضعف ناگهانی می‌گویند. برای جلوگیری از ضعف می‌توانید از لاک مغسول کمک بگیرید. این لاک ضعف جسمانی را از بین می‌برد و عضلات را توان می‌بخشد.

 

درمان اختلال کبد و زردی با لاک مغسول

 

زردی یا یرقان یک اختلال در کارکرد کبد می‌باشد. علائمی مانند زردی پوست، زرد شدن سفیدی چشم و ضعف و بی‌حالی از علائم این اختلال است.
برای درمان این اختلالات در طب سنتی راه‌هایی زیادی وجود دارد، یکی از موثرترین این راه‌ها استفاده از لاک مغسول است. دمنوش این لاک طبیعی فعالیت کبد را تنظیم می‌کند.

 

آیا لاک مغسول تورم طحال را بر طرف می‌کند؟

 

تورم و بزرگی طحال به دلایل مختلفی بوجود می‌آید، دلایلی مانند عفونت، اختلال ژنتیکی و برخی دیگر از عوامل ایجاد این مشکل در بدن است.

اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید می‌توانید با استفاده از لاک مغسول آن را بر طرف کنید و سلامتی خود را به درست آورید.

 

لاک مغسول باعث لاغری می‌شود؟

 

مهم‌ترین و کاربردی ‌ترین مورد استفاده‌ی لاک مغسول استفاده از این داروی گیاهی برای درمان اضافه وزن می‌باشد.

ترکیب لک نخود با سرکه‌ی سیب به حدی معجزه‌گر بوده که مصرف یک دوره‌ی ۵۰ روزه‌ی آن باعث کاهش وزن ۱۵تا۲۰ کیلویی می‌شود. طریقه‌ی مصرف لاک مغسول برای درمان چاقی به ۴ صورت است:

 

روش اول:

صبح‌ها نیم گرم لاک مغسول را با یک قاشق سرکه‌ ی سیب مخلوط کرده و میل کنید. برای نتیجه ی بهتر این کار را ۴۰ روز ادامه دهید.

 

روش دوم:

این روش برای لاغری سریع در چند روز می‌باشد، روزانه ۵گرم لاک مغسول را با سرکه سیب میل کنید.

توصیه: مصرف روزانه بیش از ۵گرم لاک مغسول ایجاد مسمومیت می‌کند.

 

روش سوم:

۴گرم پودر لاک مغسول را با سکنجبین به صورت ناشتا مصرف کنید. این ترکیب کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی، چربی  اضافی بدن را از بین می‌برد.

 

روش چهارم:

استفاده‌ی روزانه از دمنوش لاک مغسول باعث چربی سوزی بدن می‌شود. این دمنوش یک داروی گیاهی قوی برای از بین بردن چربی اضافی بدن است‌.

 

روش ساخت دمنوش لاک مغسول

 

برای تهیه دمنوش لک نخود، مقداری کاه مکی و ریوند چینی همراه با دو گرم لاک کوبیده شده را در یک لیوان آب جوش ریخته، سپس آن را صاف کرده و با نبات میل کنید.

 

احتیاط:

این دارو برای زنان باردار، مادران شیرده، افراد با فشار خون بالا، مردانی که اسپرم ضعیف دارند، زنانی که مشکل تخمدان دارند و افراد با طبع مزاجی گرم توصیه نمی‌شود.

بعد از مصرف دارو، بهتر است بیمار کمی راه بروید. بهترین زمان برای استفاده از دارو صبح زود می‌باشد.

بهترین میزان مصرف دارو در یک دوره بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم می‌باشد. حداقل تا ۴ ساعت بعد مصرف دارو غذا نخورید و قبل و بعد دارو از خوردن غذاهای شور و سرخ کرده و ترشیجات پرهیز کنید.