عرق کاسنی

خواص معجزه آسای عرق کاسنی

کاسنی گیاهی است که فواید سلامتی زیادی دارد. این موارد شامل توانایی آن برای کاهش مشکلات گوارشی و معده ، کاهش درد ورم مفاصل، جلوگیری از عفونت های باکتریایی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی است. همچنین یک آرام بخش طبیعی است که می تواند با سنگ کلیه مبارزه کند و باعث کاهش وزن شود.

در ادامه با عطاری آنلاین بیشتر درمورد آن اطلاعات کسب کنید

کاسنی چیست؟؟؟

کاسنی یک گیاه مدیترانه ای است که در شرایط مختلف به خوبی رشد می کند و در ایران نیز به خصوص در قمصر و دیگر شهرهای استان اصفهان کشت می شود. برگ، ریشه و جوانه های کاسنی دارای خواص مختلفی هستند. از دیرباز تا کنون مردم از عرق این گیاه برای تعادل طبع و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند.

 

 کاهش وزن

کاسنی منبع خوبی از الیگو فروکتوز است که به کاهش و مدیریت وزن کمک می‌کند. هر دوی این‌ها به تنظیم گرلین، یک اسید آمینه که در درجه اول با احساس گرسنگی و رفتار بدنبال غذا همراه است، کمک می‌کنند. گزارشی مربوط به تحقیقی درباره تأثیر کاسنی بر کل روند کاهش وزن موش صحرایی در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. براساس نتیجه گیری این تحقیق، کاسنی می‌تواند با کاهش میزان هورمون گرلین، شانس پرخوری را کاهش داده و باعث سیری یا احساس سیری شود. بنابراین به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

عرق کاسنی در درمان سرطان تاثیر دارد؟

عصاره کاسنی رشد تومورهای سرطانی را کاهش می دهد، گزارش های اخیر حاکی است که شهد موجود در کاسنی از کیفیت بالایی برخوردار است که اجازه رشد تومورها را نمی دهد و خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. پلی فنولهای کاسنی اثرات مثبتی در جلوگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان پستان و سرطان روده دارند .

 

خواص عرق کاسنی برای مردان

عرق کاسنی باعث تنظ یم هورمون ها ،کروکوزوم ها و افزایش قدرت بارور ی می شود که در مردان با افزایش حجم اسپرم میل جنسی را هم افزایش می دهد.

 

مضرات عرق کاسنی

علاوه بر فواید عرق کاسنی، این ماده مضرات ی نیز دارد. مصرف بلندمدت فرآورده های کاسنی، موجب تخریب عروق شبکیه میشود، علاوه بر این مصرف طولانی مدت فرآورده های کاسنی موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا میشود.

و با توجه به این که مصرف فرآورده های کاسنی موجب انقباض عضلات رحمی میشود، مصرف بیش از حد عرق کاسنی در بارداری احتمال زایمان زودرس را تقویت میکند.

 

قیمت عرق کاسنی

قیمت عرق کاسنی اصل تقریبا به ازای هر لیتر 23۰۰۰ تومان است که این قیمت متغیر میباشد .