موضوع:قرق طبع با مزاج 

مقدمه:تفاوت طبع و مزاج چیست؟                                                                 

بسیاری از انسان ها ممکن است تفاوت طبع و مزاج را ندانند و حدس بزنند که معنی آن دو کامه یکی هست. با آگاهی از این تفاوت‌ها و شناخت طبع و مزاج خود می‌توانیم سبک زندگی و تغذیه خود را به شکل مفیدتری پیش ببریم.

تفاوت طبع و مزاج موضوعی است که در گذشته تنها پزشکان طب سنتی و افرادی که درمان با داروهای گیاهی را به داروهای شیمیایی ترجیح می‌دادند به آن معتقد بودند. در حالی که این روزها بیشتر افراد سعی کرده اند جست و جو کنند درباره این که طبیعت آن‌ها چگونه است و چه غذاهایی باید بخورند یا نخورند و اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. در این جا ما به بررسی انواع طبایع چهارگانه و مزاج‌ها و تفاوتی که این دو امر با هم دارند، خواهیم پرداخت. 

                    

 

 می خواهم اشاره کنم به دو واژه به نام ((طبع)) و ((مزاج)) که این دو با هم از لحاظ معنا تفاوت دارند.

مزاج

 

 

الف   ----طبع:

  

وقتی فردی از شکم مادر متولد می شود از همان موقع یک سرشت و خلقیاتی دارد،

که هیچ تغییری نمی کند، به این ویژگی،(( طبع یا سرشت)) می گویند.

طبع

 

ب----انواع طبع ها:

1-گرم و خشک:(صفراوی) ، 2-گرم و تر(دموی)

3-سرد و خشک(سوداوی) ، 4-سرد و تر(بلغمی)

<<<<.توجه: در این جا وجه مشرک با ((مزاج)) وجود دارد یعنی همان 4 رکن بالا برای مزاج هم استفاده می شود.>>>>

کلام آخر:

آگاهی از تفاوت طبع با مزاج برای افرادی که به طب سنتی رو آورده و می‌خواهند زندگی سالم‌ تر و شادتری داشته باشند یک امر مهم است. با وجود این که طبع قابل تغییر نیست، اما مزاج را می‌توان با توجه به مزاج سرد یا گرم  از زوی افکار و نوع غذا خوردن  و نوع نوشیدنی تغییر داد.

شما در کدام دسته بندی از طبع و مزاج‌ها قرار می‌گیرید؟ حال که با تفاوت طبع و مزاج آشنا شدید فکر می‌کنید تا چه اندازه می‌توانید سبک زندگی‌تان را بهبود ببخشید؟ توصیه می‌کنیم ویژگی های انواع طبع ها را حتما در مجله ای  که من نوشتم مطالعه کنید. فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادهای خود را با من و مخاطبان در میان بگذارید.

 

<___توجه:درمطالب بعدی درباره ی بررسی  اولین طبع که دموی(گرم وتر) هست با توضیحات کامل در خدمتتان هستیم.