موضوع:قرص ویاگنوس  

مقدمه :قرص یا کپسول ویتاگنوس معجزه ای برای درمان اختلالات قاعدگی خانم ها                                 

پریود نامنظم یکی از بدترین مشکلاتی هست که خانم‌ها از سنین بلوغ تا نزدیک به یائسگی ممکن هست دچار شوند. این  نوع عارضه، که حاصل اختلالات هورمونی در بدن خانم هاست، اگر به موقع درمان نشود در زمان طولانی مدت مشکلات دیگری به وجود می  آورد،مشکلات بچه دار شدن و کیست و درد های قاعدگی و… را نشان می دهد. پس خانم‌ها باید به محض دیدن این مشکلات، اقدام به درمان آن کنند. قرص ویتاگنوس یک داروی گیاهی خوب هست که امروزه پزشکان زیادی آن را برای جایگزین داروهای شیمیایی برای رفع بی نظمی قاعدگی خانم‌ها تجویز می کنند.

ویتاگنوس تاکنون برای بسیاری از خانم‌ها مثل یک معجزه عمل بوده است و پس از یک زمان مصرف کردن در کنار با سایر درمان‌ها، به مشکلات قاعدگی کمک می کند. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها هنوز با این معجزه گیاهی و تاثیرات آن آشنا نبوده یا به دلیل گیاهی بودن، به آن هیچ اعتمادی نمی کنند.

 

 

 

>>--قرص ویتاگنوس از چه ترکیباتی به وجود آمده است؟

قرص گیاهی ویتاگنوس محصولی از شرکت داروسازی پورسینا است که در رفع اختلالات قاعدگی و کمتر شئن مشکلات تخمدان کاربرد دارد .، تحقیقات و تجربه پزشکان ازمصرف ویتاگنوس برای خنم هایی که دچار مشکلات قادگیهستند، نشان داده که این قرص در بهبود کیست فیبروئیدی و کم شدن عوارض یائسگی و تنظیم اختلالات هورمونی تاثیر گذار است.

 

>>--ماده ی موثر در در این دارو چیست؟

تنها ماده اثر گذاردرون  داروی ویتاگنوس، عصاره گیاه پنج انگشت (Vitex agnus castus) هست. این گیاه در برطرف کردن مشکلات زنان شهرتی مثل رازیانه داشته و به گیاه زنان نیز مشهور بوده است. در واقع وقتی ما  صحبت از معجزه ویتاگنوس می کنیم، منظور اصلی همان  معجزه گیاه پنج انگشت خواهد بود.

با ما همراه باشید تا در ادامه  بیشتر از تاثیرات قرص پنج انگشت ویتاگنوس برایتان بگوییم تا شما هم به تاثیرات جادویی این داروبه خوبی ی ببرید.

 

>>--قرص ویتاگنوس چه کابردی داشته و چه تاثیراتی در بدن در زمان مصرف دارد؟

گیاه پنج انگشت در این دارو،  راه حلی برای هر کدام از مشکلات زنانه دارد. چنانچه قبل از پریود دردهای موضعی شدید (سردرد، درد سینه‌ها، کمر درد، پا درد) دیدید، یا به سندروم پیش از قاعدگی (PMS) مبتلا شدید و اگر دچار  بیماری اندومتریوز شده‌اید، یا کیست فیبروئیدی دچار شدید و یا حتی نزدیک به یائسگی بعد از وضع حمل هستید، هیچ نگرانی نداشته باشید همه این  مشکلات و بسیاری از مشکلات دیگر با کمک گیاه پنج انگشت درمان خواهد شد.

 

>>-- ویتاگنوس برای تنبلی تخمدان و اختلالات قاعدگی چه راهکاری دارد؟

بی نظمی در قاعدگی دلایل زیادی خواهدد داشت که با تنبلی تخمدان رابطه ای مستقیم دارد. وقتی یک تخمدان در شکم زن نتواند تخمکی آزاد کند، وارد چرخه قاعدگی هم نخواهد شد. بنابراین پریود عقب افتاده و در بعضی از خانم‌ها دیده شده پریود هر ۶۰ روز (دو ماه) یکبار بوده است.

عصاره گیاه پنج انگشت حاوی ترکیباتی است که فاز لوتئال چرخه قاعدگی را طولانی‌تر کرده و با این کار در واقع به روش غیر مستقیم باعث ترشح بیشتر هورمون LH از جسم زرد خواهد شد و تخمدان به روش طبیعی وارد چرخه تخمک گذاری می‌شود. در نتیجه در ادامه آن قاعدگی اتفاق خواهد افتاد.

دیگر تأثیر قرص ویتاگنوس و گیاه پنج انگشت، درمان آمنوره و دردهای شدید  در دوران پریودی است، ترشح بیش از حد هورمون پرولاکتین از غده هیپوفیز در بدن باعث کم شدن استروژن و بروز این مشکلات می شود. عصاره اینگیاه با متعادل کردن میزان ترشح کردن پرولاکتین و زیاد شدن سطح پروژسترون در بدن آمنوره را نیز به مرور زمان درمان خواهد کرد.

 

>>--قرص گیاه پنج انگشت (ویتاگنوس) برای باردار شدن چه کمکی می کند؟

اصلی ترین راه برای باروری و باردار شدن زنان، تخمدان‌ها حتما باید تخمک گذاری کنند؛با وجود مشکلاتی از قبیل تنبلی تخمدان، بی نظمی در  قاعدگی و اختلالات هورمونی جلوی این فرایند در بدن به طور طبیعی را می گیرد. عصاره گیاه پنج انگشت شامل ترکیبات شبه هورمونی است که می‌تواند هورمون‌های زنان شامل (استروژن و پروژسترون) را متعادل کند و سطح هورمون تستوسترون را در بدن زنان کمتر کند. این فرایند هم به رفع بی نظمی قاعدگی و هم به چرخه طبیعی تخمک گذاری تخمدان‌ها نیز کمک خواهد کرد.

 

>>--ویتاگنوس برای جلوگیری از یائسگی و عوارض آن چه کاری انجام می دهد؟

 

مثل قاعدگی، در یائسگی نیز بیشتر عوارض از جمله گرگرفتگی یا عرق کردن بی مورد ، سردردهای شدید در جلوی سر، افزایش دمای بدن و گرم شدن پیش از حد بدن، خشکی واژن در خانم ها، کم شدن میل جنسی و… این ها به دلیل ترشح زیاد هورمون پرولاکتین و از بین رفتن تعادل بین هورمون‌های جنسی هست که این مشکلات دید می آید، عصاره پنج انگشت در این قرص، با ترکیبات اثرگذار خود ترشح هورمون پرولاکتین و LH را، در مدت زمان یائسگی، کمتر کرده و پروژسترون را افزایش  خواهد داد.

 نتیجه این تاثیر  گرگرفتگی ( LH) کمتر  شده و افزایش سطح پروژسترون باعث تنظیم عملکرد هیپوفیز و کبد و در آخر تنظیم هورمون‌های جنسی زنانه خواهد شد.

گیاه پنج انگشت برخلاف سایر عصاره‌های گیاهی که برای درمان اختلالات هورمونی و جنسی استفاده می‌شوند، ترکیبات استروژنی و فیتواستروژنی درونش نیست، در نتیجه عوارض و خطرهای ناشی از افزایش استروژن در بدن (مانند سرطان پستان در خانم ها) را ایجاد نخواهد کرد.

 

>>--اثر قرص ویتاگنوس و عرق رازیانه؛ بر خانم ها چگونه است؟

                            

در بین درمان‌های طبیعی برای رفع مشکلات تخمدان در خانم های بالغ، به ویژه تخمدان پلی کیستیک و تنبلی تخمدان، مصرف قرص ویتاگنوس در کنار عرق رازیانه عالی خواهد بود. رازیانه  درونش ترکیبات فیتواستروژنی هست که باعث تنظیم میزان استروژن در بدن  خانم ها می باشد و گیاه پنج انگشت نیز باعث متعادل شدن هورمون‌های پرولاکتین، پروژسترون و LH خواهد بود.

در نتیجه، این چند اثر در کنار هم سبب از بین رفتن عوامل مؤثر دربه وجود آمدن کیست و تنبلی تخمدان خواهد شد. البته باید به این مورد اشاره ای کنیم  که ترکیب رازیانه و پنج انگشت درمان کامل و قطعی کیست تخمدان نبوده و نیستند. اما همراه با سایر راهکارهای درمانی مؤثر واقع  خواهند شد.

 

>>--آیا قرص ویتاگنوس باعث چاقی درخانم ها می‌شود؟

 نگرانی همه خانم‌ها در مورد داروهای مؤثر بر هورمون‌های جنسی، این هست که آیا چاق کننده هستند یا خیر؟

در مورد قرص ویتاگنوس پورسینا باید گفت خیر. این قرص با تنظیم کردن  هورمون‌های مهمی همچون پرولاکتین، به عملکرد بهتر تخمدان‌ها و دستگاه تناسلی زنان کمک شایانی می‌کند و تاثیری بر افزایش وزن نخواهد داشت.

>>--قرص ویتاگنوس بهتر خواهد بودیا قطره ویتاگنوس؟

شرکت داروسازی پورسینا برای خانم ها در کنار قرص ویتاگنوس، قطره آن را نیز ساخته است. این دو محصول از نظر عملکرد هیچ تفاوتی باهم ندارد. خانم‌هایی که با مصرف قرص گیاه پنج انگشت دچار عوارض گوارشی می‌شوند، می‌توانند از قطره آن برای بهره بردن از خواص این گیاه استفاده کنند.

>>--ارتباط ویتاگنوس با ریزش مو چیست؟

داروهای شیمیایی که برای درمان مشکلات هورمونی زنانه استفاده می‌شوند، معمولاً ریزش موی سر و افزایش موهای زائد را به دنبال خواهد داشت ،اما قرص ویتاگنوس این عوارض را نداشته و به راحتی می‌توان تا مدت زمان سه ماه بدون نگرانی از ریزش مو از آن استفاده کرد.

>>--قرص گیاهی ویتاگنوس برای لاغری مناسب است؟

ترشح بیش از حد هورمون پرولاکتین در بدن یکی از دلایل چاقی کاذب در خانم ها خواهدبود. از آنجا که ویتاگنوس باعث کاهش ترشح این هورمون شده، ممکن است درخانمهایی که به دلیل سطح زیاد پرولاکتین دچار چاقی می شوند، ممکن است سبب کاهش وزن شود. ولی در حالت عادی تأثیر چندانی در روند لاغری نخواهد داشت.

>>--طریقه مصرف قرص ویتاگنوس برای بارداری چگونه است؟

برای رفع مشکل تنبلی تخمدان و باروری، باید روزی دو بار (صبح و شب) و هر بار یک عدد از این قرص مصرف کرد. اگر پس از ده روز تاثیرات دارودیده نشد، می‌توانید یا اجازه پزشک دوز مصرف را دو برابر کنید.

>>--تأثیر ویتاگنوس بر تخمدان پلی کیستیک جگونه است؟

عصاره گیاه پنج انگشت با کنترل میزان ترشح هورمون‌های پرولاکتین، LH و پروژسترون می‌تواند سبب از بین رفتن، کاهش و یا توقف کیست‌های تخمدان شود. تأثیر این گیاه به شدت عارضه تخمدان پلی کیستیک نیز بستگی دارد.

کلام آخر:

قرص ویتاگنوس؛ معجزه گیاه پنج انگشت برای خانم‌هایی با مشکلات قاعدگی

هر آنچه گفته شد تمام تا حد ممکن تاثیرات مثبت گیاه پنج انگشت و قرص ویتاگنوس  بود. از آنجا که بسیاری از خانم‌ها با اختلالات هورمونی و قاعدگی درگیر می شوند؛ چنین داروهایی می‌تواند درمان کم عوارض تر را برای آن‌ها ایجاد کند.