شوید گیاهی است که به مدت یک سال در مناطق گرم سیری رشد پیدا می کند وبرگ های سبز رنگی دارد که آن ها را می توان به چتر تشبیه کرد‌.
شوید به خاطر ترکیبی که داخلش وجود دارد ضد سرطان می باشد و علاوه بر اینکه سرطان را دربدن منع می کند با مواد سرطان زا در بدن مبارزه می کند و میزان قدرت در عملکرد بدن را می افزاید.

خواص سه سوته برگ شوید:

1. آیا می توان استخوان های محکمی داشت؟

کلسیم باعث می شود که استخوان های ما تراکم و بافت محکم تری داشته باشد و همچنین کلسیم به همراه مواد معدنی در رشد استخوان ها نقش بسزایی نیز دارد.
شوید به عنوان منشا کلسیم از تحلیل رفتن و پوکی استخوان جلوگیری می کند و باعث می شود که بافت استخوان های ما محکم تر شود و ماده ی معدنی لازم را در بدن تشکیل می دهد. همچنین این گیاه را می توان در رژیم غذایی آورد.

2. از سرطان در امان باشید!

شوید به خاطر ترکیبی به نام مونوترپن که دارد ضد قارچ، ضدویروس و از همه مهم تر ضد سرطان است.در بسیاری از مقالات دانشمندان آمده است کسانی که سرطان روده، پستان و ریه دارند از شوید برای جلوگیری و مقابله از سرطان استفاده کنند‌.

3. آیا می توان قلبی همیشه سالم داشت؟

بیماری قلبی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که بهداشت جهانی آن را تایید کرده. سیگار، فشار خون بالا، کم تحرکی و التهاب مزمن از مهم ترین دلایل کشنده این بیماری هستند.
تحقیقات جهانی نشان داده است که ترکیباتی در شوید وجود دارد به نام فلاونوئید ها که به خاطر آنتی اکسیدانی و خواص ضد التهابی باعث حفاظت از قلب می شود.همچنین در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که عصاره شوید باعث کاهش کلسترول می شود ولی این عمل در انسان ها متمایز است.



4. آیا میشه از شر بوی بد دهان برای همیشه رها شد؟

از آنجا که شوید دارای عطری معطر است پس می توان آن را به عنوان خوش بو کننده دهان استفاده کرد و توصیه می شود با هر وعده غذایی این گیاه معطر میل شود.
 

5.چگونه پوستی سالم داشته باشیم؟

می توانید با استفاده از روغن این گیاه با ماساژ بر روی صورت به پوستی شفاف و سالم دست پیدا کرد زیرا روغن شوید عرق را به همراه دارد ودر نتیجه احساس سبکی ایجاد می شود و مواد سمی بدن را کاهش می دهد و باعث دفع سموم می شود در نتیجه به حفظ و سلامت کلی پوست کمک می کند.

6. آیا می توان بدنی خالی از میکروب داشت؟

ترکیبی در شوید وجود دارد به نام کاروون که این ماده باعث آرامش، هضم بهتر معده و برای جلوگیری از سرطان مفید است همچنین خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری در آن نیز وجود دارد که باعث می شود عفونت های میکروبی و بریدگی های پوستی در بدن ما ایجاد نشود.

ارزش غذایی شوید



به این نکته جالبه که توجهی داشته باشید:

بسیاری از ما انسان شوید را تنها برای مصرف در سبزی و غذاهایی مانند قرمه سبزی استفاده می کنیم ولی خیلی از ما از وجود خواص در دم نوش و چای این گیاه بی خبر هستیم؛می توانید هر روز صبح با استفاده از یک فنجان دمنوش شوید روز سرشار از انژی داشته باشید.

آیا این گیاه می تواند ما را تهدید کند؟

به علت اینکه سدیم داخل شوید بسیار بالا بوده و کسانی که مجبور هستند از خوردن نمک پرهیز کنند استفاده زیاد این گیاه توصیه نمی شود.
برخی از افراد هم امکان دارد که با شوید دچار حساسیت های پوستی شوند و اینکه چون شوید طبع گرم دارد توصیه می شود کسانی که مزاج گرم و بلغم دارند از خوردن آن اجتناب کنند.

حال با خواص برگ این گیاه آشنا شدیم در ادامه به بررسی دانه آن نیز می پردازیم:


یکی از گیاهان پر خاصیتی که در طب اسلامی آمده است و برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می شود تخم شوید است.میوه این گیاه تخم شوید نامیده می شود، از تخم شوید می توان برای درمان بیماری هایی همچون :ورم، هاضمه و ضخم معده اشاره کرد همچنین برای کاهش چربی، درمان سکسه و بادفتق اشاره کرد.

خواص دانه این گیاه که می تواند زندگی ما را متحول کند!

1. کمر درد بی کمر درد!

کمرد امکان دارد از ضعف ستون فقرات بیماری هایی مانند دیسک بین مهره ای، التهاب تاندون ها و سیاتیک را به وجود آورد.
تخم این گیاه یکی از مکمل هایی شناخته شده که باعث تقویت ستون فقرات و همچنین فیله کمر می باشدکه می توان روزانه تعدادی از آن را با کمی آب میل کرد.

2. آیا هنگام بروز سکسکه میشه از تخم این گیاه استفاده کرد؟

سکسکه فرایندی است که بر اثر انقباض ماهیچه های تنفسی با پایین رفتن دیاگراف و بسته شدن دهانه حنجره همراه است.
مصرف تعدادی تخم این گیاه در طول روز برای کسانی که با سکسکه دست و پنجه نرم می کند مناسب است.

3. آیا برای افزایش شیر مادران گزینه ی مناسبی است؟

تخم شوید باعث تقویت معده می شود و انرژی زیادی به بدن می دهد درنتیجه مادرانی که با کمبود حجم شیر مواجه هستند می توانند با این راهکار حجم شیر خودرا افزایش دهند.

4. اشتهای خود را چگونه افزایش دهیم؟

افرادی که اشتهای ضعیف تری نسبت به بقیه دارند می توانند این گیاه را گزینه ی مناسبی برای افزایش اشتها شد زیرا تخم شوید سموم بدن را می سوزاند و درنتیجه سوخت وسوز بدن افزایش می یابد و فرد دچار کمبود تغذیه می شود.

این موارد را باید بدانید:

کالری شوید خیلی کم است به طوری که در هر۱۰۰ گرم۳۷ درصد کالری می توان یافت اما مواد مغزی بسیاری در آن وجود دارد به طوری که ۲۵ گرم از این سبزی ویتامینA و ۴۲درصد ویتامینC راتشکیل می دهد. شوید سرشار از ویتامین های A، C، B6 ، آهن، منیزیم و فولات است.

5. دیگر نگران چربی خون نباشید!

بسیاری از افراد با چربی خون مواجه هستند و همین سبب باعث بروز بیماری های دیگری در بدن می شود ولی پیشنهاد شده است که در کنار ورزش ورژیم غذایی سالم از تخم این گیاه معجزه آسا استفاده کرد زیرا چربی خون را کاهش می دهد و درد های عصبی را تسکین می دهد.

در مصرف تخم شوید توصیه می شود این نکات را از یاد نبریم!

در بسیاری از مقالات معتبر وعلمی جهان آمده است که تخم شوید شوید برای زنان حامله مضر است طوری که آمده است مصرف این تخم در هفته اول بارداری باعث سقط جنین می شود.
زنان حامله نباید از تخم شوید استفاده کنند.

کلام آخر:

تخم شوید و همچنین خواص برگ این این گیاه در طب اسلامی و همچنین مقالات علمی جهان آمده است. شوید از گیاهان مفید برای بدن بوده وتخم آن نیز خواص فراوانی دارد.
این گیاه سرشار از انرژی می باشد وافرادی که احساس ناتوانی وضعف می کنند میتوانند از این به عنوان مکمل خوبی استفاده کنند.